معاون فرهنگی آموزش و پرورش خوزستان گفت: یکی از راه‌های مهم در فریضه امر به معروف و نهی از منکر افزایش سطح علمی و سواد رسانه‌ای خانوده‌های دانش آموزان در قالب نهضت رسانه‌ای است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، مهدی رفیعی دهکردی، معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش خوزستان بیان داشت: امر به معروف و نهی از منکر به عنوان یک فریضه الهی فلسفه قیام امام حسین (ع) را تشکیل می دهد.

وی افزود: هفته اول محرم به عنوان هفته امر به معروف و نهی از منکر در نظر گرفته شده است، و مهمترین هدف قیام امام حسین (ع) احیای امر به معروف و نهی از منکر در جامعه بود که این قیام را تا ابد در دل تاریخ ماندگار کرد.

رفیعی دهکردی عنوان کرد: فریضه امر به معروف و نهی از منکر باید در همه مدارس و ادارات آموزش و پرورش نهادینه شود و اجرای دستورات دین مبین اسلام از جمله مقوله امر به معروف یک فریضه الهی است که در قرآن کریم نسبت به آن تاکید فراوانی شده است بنابراین همه همکاران فرهنگی در قالب شورای یاوران معروف و یادآوران معروف در مدارس به اجرای احکام دینی و وظایف شرعی نظارت می کنند.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش خوزستان گفت: مهمترین راه نهادینه سازی فریضه امر به معروف و نهی از منکر آگاه سازی نسل نوجوان و جوان است و برگزاری دوره های آموزشی در مدارس، تهیه و توزیع کتاب هایی با موضوع امر به معروف و نهی از منکر و بهره گیری از تبلیغات محیطی در ادارات آموزش و پرورش و مدارس از دیگر راه های ترویج این فریضه الهی است.

انتهای پیام/م

فلسفه قیام امام حسین (ع) امر به معروف و نهی از منکر است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار