به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، دکتر صائب مدرسی رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی گفت : از ابتدای سال تا پایان مرداد ماه ۱۶ هزار و ۸۸۴ مزاحمت تلفنی برای کاربران مرکز فوریتها ایجاد شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل با آمار ۱۴ هزار و ۸۱۴ تماس افزایش چشمگیری داشته است.
وی این مزاحمتها را سبب اشغال خطوط ۱۱۵، اضطراب و ناراحتی و تشویش در همکاران پاسخگو دانست و گفت: از آنجا که برخی از مزاحمین اقدام به فحاشی می کنند سبب می شود تمرکز کاربران برای راهنمایی دیگر افراد از بین برود.
رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی استان کرمانشاه خاطر نشان کرد: همچنین با اشغال خطوط۱۱۵ افرادی پشت خط می ماند و ممکن است نیروهای اورژانس نتوانند در زمان مناسب بر سر بیمار حاضر و احتمال معلویت و فوت نیز افزایش می یابد.
وی با اشاره به اینکه باید در این میان از طریق رسانه های عمومی نظیر تلویزیون صدا و سیما و رادیو فرهنگ سازی انجام شود افزود: برقراری تماس با ۱۱۵ و شماره های امدادی برای زمانی است که جان کسی در خطر باشد.
رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی استان کرمانشاه خواستار دفاع مراجع قانونی شد و گفت: باید برای افراد خاطی مجازاتی چون پرداخت جریمه و زندان لحاظ شود.
انتهای پیام/د