یک شرکت دانش‌بنیان در استان گلستان که با استفاده از توان متخصصان داخلی توانسته محصولاتی منحصر به فرد در زمینه پزشکی و آزمایشگاهی تولید کند و بخش اعظمی از نیاز داخلی را تامین کند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان؛ شرکت های دانش بنیان شركت هایی است که به منظور هم‌افزایی علم و ثروت، توسعه اقتصاد دانش محور، تحقق اهداف علمی و اقتصادی و تجاری‌ سازی نتایج تحقیق و توسعه در حوزه فناوری‌های برتر و با ارزش افزوده فراوان فعالیت میکنند.

ولی الله بسطامی رئیس هیئت مدیره این شرکت دانش بنیان تجهیزات پزشکی در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از گرگان؛ گفت: شرکت دانش پژوه فجر در سال 1374 با هدف حفظ زنجیره سرد و ارتقاء نگهداری محصولات و فرآوردهای خونی در کشور تاسیس شد.

تولید صفر تا صد محصول به دست متخصصان شرکت

وی ادامه داد: تمام مراحل تولید به دست متخصصان و کارشناسان مجرب این شرکت انجام  و طی دو دهه فعالیت موفق به تولید 13 محصول منحصر به فرد شدیم که در اکثر بیمارستان ها و مراکز انتقال خون کشور مورد استفاده قرار میگیرد.

بسطامی افزود: انواع یخچال های بانک خون وآزمایشگاهی، فریزر نگهداری پلاسما، فریزر نگهداری خون و فرآورده های آن در دماهای مختلف منهای 40، 70 و 80، اینکوباتور تولید سلول CO2 برخی از محصولات ما است.

چند قطره حمایت، نیاز شرکت‌های دانش بنیان

یکی از طراحان این دستگا ه ها نیز در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از گرگان؛ گفت: ما دستگاه هایی را طراحی کردیم که برای اولین بار در ایران و منطقه  تولید شده و همه مراحل کار را در همین شرکت انجام میدهیم.

چند قطره حمایت، نیاز شرکت‌های دانش بنیان
 

کوتاه کردن دست محصولات خارجی به دلیل بالا بودن کیفیت محصولات داخلی

 

محصولات این شرکت طبق استاندارد ها و گواهینامه های داخلی و بین الملی مانند ISO 2012 ، ISO 2015 و CE اروپا تولید شده است و دارای اولین گواهینامه انطباق محصولات دانش بنیان از اداره استاندارد ایران، تاییدیه سازمان پژوهش های علمی و صنعتی برای تولید محصول فناورانه ، طرح برتر کشور در جشنواره علم تا عمل معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری هستیم.

شرکت دانش بنیان برتر و کارآفرین نمونه استان گلستان در سال 95 و 96 از آن خود کنیم و از سوی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، شرکت برتر تجهیزات پزشکی آزمایشگاهی ساخت ایران در سال 95 شناخته شویم.

 

کیفیت و خدمات راز فراگیری محصولات

وطن پور رئیس دفتر توسعه فناوری وزارت بهداشت در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از گرگان؛ گفت: این شرکت یکی از شرکت های موفق ما در زمینه تولید تجهیزات در زمینه  نگهداری خون و فرآورده های خون است و الان کمتر بانک خونی پیدا میکنید که یخچال ها و فریزرهای شرکت دانش پژوه فجر توش نباشه.

 

چند قطره حمایت، نیاز شرکت‌های دانش بنیان

خدامی مدیر فروش در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از گرگان؛ گفت: 90 در صد بانک خون های کشور و 60 درصد بیمارستان ها انحصارا از محصولات ما استفاده میکنند.

 

چند قطره حمایت، نیاز شرکت‌های دانش بنیان
 

محصولاتی که علاوه بر کیفیت مزایای دیگری هم دارند

دهباشی معاون فنی انتقال خون گلستان در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از گرگان؛ گفت: علاوه بر کیفیت پایین بودن  قیمت تمام شده این محصولات نسبت به مشابه خارجی دلیل انتخاب ماست.

چند قطره حمایت، نیاز شرکت‌های دانش بنیان

 حاجی مشهدی سوپروایزر بیمارستان شهید صیاد شیرازی گرگان در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از گرگان؛ گفت: از پشتیبانی پس از خرید محصولاتشون واقعا راضی هستیم زیرا بانک خون بیمارستان 24 ساعته در حال فعالیت است و خدمات شرکت در هر ساعتی ارائه میشود.

چند قطره حمایت، نیاز شرکت‌های دانش بنیان
 

فریزر 4 درب پلاسما جدیدترین دستاورد شرکت

جوادپور مدیر تولید شرکت در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از گرگان؛ گفت: این فریزر به سفارش سازمان انتقال خون ساخته شده و دارای 4 درب اختصاصی و 4 سیکل برودتی مجزاست که انحصارا در شرکت ما تولید و از ابتدای سال 50 دستگاه تولید و روانه بازار شده است.

چند قطره حمایت، نیاز شرکت‌های دانش بنیان

جلوگیری از خروج ارز  

شرکت دانش پژوه فجر توانسته علاوه بر اشتغال زایی برای 80 نفر سالانه ازحدود 30 میلیون ریال از خروج ارز جلوگیری کند.

 

مشکلاتی که چوب لای چرخ تولید می کنند

مشکلاتی مانند نبود اعتبار خرید در مراکز دولتی ، تاخیر در دریافت مطالبات بخش خصوصی و عمومی و مشکل تامین اولیه به دلیل نوسات ارز از مهمترین مشکلات اکثر شرکت های دانش بنیان داخلی که روند تولید رو با سختی مواجه کرده است.

بسطامی در این رابطه گفت: تامین مواد اولیه برای ما بسیار هزینه بر است و وارد کننده ها این مواد را به قیمت مشخص عرضه نمی کنند.

وطن پور از اقدامات مسئولان برای کاهش مشکلات این شرکت ها می گوید: با هیئت امنای ارزی در حال مذاکره هستیم تا با انعقاد تفاهم نامه بتوانیم ارز مورد نیاز مواد اولیه را تامین کنیم.

وی افزود: در این رابطه سعی کردیم جلوی صادرات را در زمینه ای که محصولات داخلی نیاز بازار را برطرف تامین میکند بگیریم.

مسائلی مدیرکل اداره تجهیزات پزشکی وزارت بهداشت در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از گرگان؛ گفت:  قیمت تجهیرات پزشکی که سرمایی هستند  و ارز رسمی به آنها اختصاص پیدا نخواهد کرد با قیمت سامانه نیما تامین و شاهد افزایش قیمت خواهیم بود.

چند قطره حمایت، نیاز شرکت‌های دانش بنیان

در صورت رفع مشکلات صادرات میتواند گام موثری در رشد و توسعه چنین شرکت هایی باشد.

گزارش از فاطمه حمزه

انتهای پیام/فا

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.