استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: عملکرد ضعیف دستگاه‌های اجرایی جذب تسهیلات اشتغال، به وزارتخانه‌ها گزارش می‌شود.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ اقبال عباسی در نشست کارگروه تخصصی اشتغال چهارمحال و بختیاری، برای چندمین بار از عملکرد نامطلوب و ضعیف چهار دستگاه اجرایی و بانک‌های عامل استان، در جذب تسهیلات اشتغال روستایی و عشایری انتقاد کرد و افزود: عملکرد ضعیف این دستگاه‌ها به وزارتخانه‌های آنان گزارش خواهد شد.

وی با بیان اینکه به منظور اصلاح این روند، به بانک‌ها و دستگاه‌های اجرایی مهلت داده شده بود اضافه کرد: با وجود تذکر و تأکید فراوان نتوانستند در فرصت تعیین شده نسبت به رفع مشکلات و ایجاد هماهنگی بین بخشی، موفق عمل کنند.

استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به نرخ بالای بیکاری در این استان، تخصیص اعتبار و اجرای طرح‌های مشاغل روستایی، خانگی و فراگیر را تدبیر دولت برای مهار این وضعیت بیان کرد و ادامه داد: دستگاه‌های اجرایی باید در این زمینه بیش از پیش تلاش کنند.

عباسی گفت: این استان در سال گذشته با جذب حداکثری اعتبارات تخصیص یافته در حوزه مشاغل خانگی رتبه سوم کشور را به دست آورد و انتظار می‌رود در حوزه مشاغل روستایی و عشایری نیز به همین روش عمل شود.

وی، عملکرد بانک‌های عامل استان در پرداخت تسهیلات اشتغالزایی را نامطلوب ارزیابی کرد و افزود: تاکنون تنها ۱۲ درصد از اعتبارات این حوزه از سوی بانک‌ها به متقاضیان پرداخت شده است.

انتهای پیام/ف

انتقاد از عملکرد ضعیف در جذب تسهیلات اشتغال روستایی

برچسب ها: استانداری ، اشتغال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.