رئیس‌جمهور روسیه گفت کره شمالی در انتظار پاسخ به گام‌های مثبت این کشور است و پیونگ‌یانگ باید تضمین‌های بین‌المللی در زمینه مسائل امنیتی دریافت کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، در نشست مجمع اقتصادی ولادی‌وستوک در حضور شماری از سران کشور‌ها و جمعی از بازرگانان اعلام کرد: کره شمالی در انتظار پاسخ به گام‌های مثبت این کشور است. 

او در ادامه تاکید کرد: برای کره شمالی مهم است که تضمین‌های بین‌المللی در زمینه مسائل امنیتی دریافت کند. 

رئیس‌جمهور روسیه افزود: رهبر کره شمالی می‌تواند هر زمان که برای وی مناسب است به روسیه سفر کند.

پوتین در ادامه اظهاراتش در این نشست گفت: این نشست، امکانات و مقدمات خوبی برای روابط اقتصادی و همکاری مفید در سراسر روسیه و به ویژه منطقه خاور دور به منظور توسعه اقتصادی این منطقه فراهم می‌کند.

او گفت: من مطمئن هستم نقش جدید منطقه خاور دور به عنوان نیروی محرکه اقتصاد و فرهنگ در سال‌های آینده تقویت خواهد شد. در چارچوب برنامه توسعه منطقه خاور دور و بنادر این منطقه، بیش از 130  شرکت تاسیس شد.

رئیس‌جمهور روسیه پس از سخنرانی در «مجمع اقتصادی شرق» در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه «آیا می‌توان موضوع کره شمالی و ضمانت‌های آمریکا را شبیه به توافق هسته‌ای ایران دانست و آیا این خطر وجود ندارد که مذاکرات با کره شمالی هم به سرنوشت توافق هسته‌ای ایران دچار شود»، گفت: «همان‌گونه که می‌دانید این توافق میان آمریکایی‌ها و ایرانی‌ها رخ داد و ما زمینه را فراهم کردیم و از روند توافق حمایت کردیم. اساسا توافق (هسته‌ای) میان آن‌ها بود. بله، همیشه چنین خطراتی وجود دارد.»

پوتین در پاسخ به سوالی درباره مذاکرات آمریکا و کره شمالی گفت: اقدام رئیس جمهور آمریکا شجاعانه بود، اما باید اقداماتی در مقابل، انجام شود و این گونه نباید باشد که فقط خواهان حل مساله از سوی طرف مقابل باشند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار