در پی ادامه اقدامات سختگیرانه دولت ایتالیا در قبال پناهجویان، سازمان ملل متحد از این رویکرد دولت ایتالیا انتقاد کرد.

به گزارشگروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، در پی تداوم بسته ماندن بندر‌های ایتالیا بر روی کشتی‌های حامل آوارگان در دریای مدیترانه و ادامه اقدامات سخت گیرانه دولت این کشور ضد این افراد، سازمان ملل متحد از این رویکرد دولت ایتالیا انتقاد کرد.

"میشل باشله" رئیس جدید کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل گفت به زودی تیمی را برای ارزیابی نوع رفتار دولت ایتالیا با آوارگان و مهاجران به رم اعزام خواهد کرد.

او گفت: «ما قصد داریم با اعزام کارشناسان سازمان ملل به ایتالیا، افزایش اقدامات خشونت آمیز و نژادپرستانه ضد مهاجران به ویژه آفریقایی تبار‌ها و کولی‌ها را در این کشور بررسی کنیم».  

این در حالی است که "متئو سالوینی"، وزیر کشور و معاون نخست وزیر ایتالیا با انتقاد از این تصمیم، سازمان ملل را به قطع بودجه تهدید کرد.

"سالوینی" گفت: هزینه سالیانه سازمان ملل بالغ بر میلیارد‌ها یورو می‌شود و ایتالیا هر سال بیش از صد میلیون یورو هزینه آن را تامین می‌کند. ما پس از رایزنی با متحدانمان درباره فایده اقدام به پرداخت چنین هزینه‌ای برای تامین هزینه‌های اسراف در سازمانی که می‌خواهد به ایتالیایی‌ها درس بدهد، تصمیم خواهیم گرفت.  

"سالوینی" همچنین اعلام کرد: وزارت کشور ایتالیا در حال برنامه ریزی برای اخراج دسته جمعی آوارگان و مهاجرانی است که به طور غیرقانونی وارد ایتالیا شده اند.

به گفته کارشناسان و بر اساس تحقیقات و آمار غیررسمی در ایتالیا از زمان  روی کار آمدن دولت جدید این کشور یعنی از حدود ۴ ماه پیش، جرم و خشونت ناشی از روحیه نژاد پرستی در این کشور نیز افزایش قابل توجهی داشته است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار