کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل اعلام کرد از هر ۱۸ پناهجوی عازم اروپا، یک نفر آن‌ها در دریای مدیترانه جان خود را از دست می‌دهد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از یورو نیوز، کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل متحد در گزارشی اعلام کرد تعداد افرادی که در تلاش برای رسیدن به اروپا در دریا جان خود را از دست می دهند، در سال 2018 به شدت افزایش یافته است.

در این گزارش آمده است: با وجود کاهش تعداد پناهجویانی که در 7 ماه نخست سال 2018 از طریق دریا برای رسیدن به اروپا تلاش کرده اند، از هر 18 نفر از آن‌ها، یک نفر جان خود را در دریای مدیترانه از دست داده است. این در حالی است که در همین بازه زمانی در سال 2017، از هر 42 نفر، یکی از آن‌ها جان خود را در دریا از دست داد.

رئیس کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل متحد در این خصوص اعلام کرد: این گزارش بار دیگر تأیید کرد که دریای مدیترانه یکی از مرگبارترین مسیرهای دریایی برای پناهجویان محسوب می شود.

در بخش دیگری از این گزارش آمده است: در 7 ماه نخست سال 2018، بیش از 1500 پناهجو در دریا جان خود را از دست داده است و بیشتر آنها هم تلاش کرده بودند از کشور لیبی مسیرهای دریایی را برای رسیدن به اروپا طی کنند.

یکی از دلایل افزایش میزان مرگ و میر در سال جاری میلادی کاهش توانایی جستجو و امداد در سواحل لیبی در مقایسه با سال گذشته میلادی است. در 7 ماه نخست سال 2017، نیروهای گارد ساحلی لیبی حدود 39 هزار پناهجو را در دریا نجات دادند. این در حالی است که در سال 2018، تعداد قایق های گشت زنی در سواحل لیبی به 2 قایق کاهش یافته است.

بر اساس این گزارش، مسیر دریایی از آفریقای شمالی به اسپانیا هم شاهد افزایش 50 درصدی میزان مرگ و میر مهاجران در سال گذشته میلادی بود. در کل سال 2017، 200 مهاجر در دریا جان باختند. این درحالی است که از ابتدای سال 2018 تاکنون حدود 300 نفر جان خود را در این مسیر دریایی از دست داده اند. در آوریل سال جاری میلادی 1200 نفر از طریق دریا خود را به اسپانیا رساندند و نرخ مرگ و میر از هر 14 نفر 1 نفر اعلام شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار