معاون رییس‌جمهور در امور زنان و خانواده گفت:بین ۳.۵ تا ۴ میلیون نفر زن خود اتکا از نظر اقتصادی و متکی به درآمد‌های خودشان داریم.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، معصومه ابتکار امروز در حاشیه شرکت در شورای اداری شهرستان کاشان در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به طرح‌هایی که دولت در زمینه اشتغال خوب کشور در سال‌های ۹۵ و ۹۶ ایجاد کرده است گفت: هر سال بین ۸۵۰ تا ۹۰۰ هزار شغل جدید در کشور ایجاد شد که در این سال‌ها شمار قابل توجهی از این مشاغل به خانم‌ها اختصاص یافته است.

وی استقبال چشمگیر بانوان از این مشاغل را تأکید کرد و افزود: وزارت کار نیز اقدامات خوبی در این زمینه انجام داده است و ما هم بخصوص برای زنان سرپرست خانوار پیگیر هستیم.

به گفته وی، معاونت امور زنان و خانواده موضوع کارآفرینی زنان را مورد تاکید قرار داده است و در این راستا از سال گذشته دوره‌های مهارتی برای کارآفرینی زنان در سطح کشور اجرا شده است.

معاون رییس جمهور، تصریح کرد:زنان به فرا خور وضعیت‌های اقتصادی هر استان از این دوره‌های کارآفرینی استقبال کرده اند.

ابتکار، اظهارداشت: شرکت‌های دانش بنیان، گردشگری، صنایع دستی و در حوزه کشاورزی زنان روستایی نیز بسیار از این طرح‌ها استقبال کردند.

اختصاص ۶۰ تا ۶۷ درصدی مشاغل خانگی به بانوان

وی در ادامه با اشاره به اینکه بین ۶۰ تا ۶۷ درصد شغل‌های ایجاد شده در دو سال اخیر به بانوان از جمله مشاغل خانگی یا خانوادگی اختصاص یافته است گفت: براین اساس امور بانوان و خانواده ریاست جمهوری بطور خاص روی مشاغل خانگی کار می‌کند.

به گفته وی، با توجه به موضوع بیمه و برخی از حمایت‌های دیگر برای این مشاغل می‌توانیم روی مقررات فعلی و قوانین کار کنیم که در دست بررسی است.

اجرای طرح گفت و گوی ملی خانواده

معاون رییس‌جمهور در امور زنان و خانواده در خصوص اجرای طرح "گفت و گوی ملی خانواده" که بنابر ضرورت و با همکاری دانشگاه‌ها شکل گرفته است گفت: مرکز‌های پژوهشی دانشگاه‌ها معتقد هستند که ما در حوزه خانواده که مهتمرین، امن‌ترین و الهام بخش‌ترین کانون زندگی بشری است مشکلات زیادی در بخش حقوقی و اقتصادی داریم که به کل دولت و کلان کشور مربوط میشود.

ابتکار، افزود: موضوع خاصی که همه روی آن تاکید دارند ایجاد و آموزش مهارت‌های ارتباطی ما در داخل خانواده از جمله رفع اختلال ارتباطی و سوءتفاهم است تا امکان گفتگو که در خانواده کم شده است افرایش یابد.

وی، با تاکید بر اینکه ساعت گفت و گو کم شده، کیفیت و توان شنیدن افراد کاهش یافته و دچار خدشه شده است گفت: به همین مناسبت ما طرحی را باهمکاری دانشگاه‌ها وتشکل‌ها درسطح استان‌ها باعنوان گفت: وگو ملی خانواده آغاز کردیم و دعوت می‌کنیم که استادان و اعضای هیات علمی دانشگاه در این موضوع ورود پیدا کنند.

به گفته وی، با گفت و گوی ملی خانواده یک تاب آوری بیشتر و توان افزایی بیشتر از درون خانواده‌ها را برای اصلاح این اختلال ارتباطی افزایش می‌دهد تا گفت و گوی بین نسلی را نیز ارتقا دهیم.

انتهای پیام/پ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Germany
ناشناس
۰۶:۳۱ ۱۱ مهر ۱۳۹۷
برنامه ریزی مثبت برای اوقات فراغت واستراحت خانواده ها یکی از کارهای برروی زمین مانده است که خانم ابتکار فکرهایی برای ان باید بکند تا جانشینی مثبت بجای ماهواره ها شود که ارتباط اعضای خانواده ها را مختل کرده.
دوم برای استفاده مثبت و اموزش از اینترنت خانواده نیز برنامه هایی وراهکارهایی تهیه و در صدا و سیما بشکل سیستماتیک ارائه شود.

صدا و سیما برنامه های آموزشی مفید در مورد اقتصاد خوداتکا نسل جوان وبرای خانواده بطور سیستماتیک تهیه و برنامه های غیرضروری و زودگذر را کناربریزد.