اتحادیه فوتبال اروپا (یوفا) در تدارک برگزاری تورنمنت باشگاهی جدیدی در این قاره است.

به گزارش خبرنگار دنیای ورزش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، یوفا که در حال حاضر دو رقابت باشگاهی لیگ قهرمانان و لیگ اروپا را در قاره سبز برگزار می کند،در نظر دارد از فصل 2022-2021 رقابت باشگاهی سومی را نیز در این قاره راه اندازی کند.
رقابت های جدید در کنار لیگ قهرمانان اروپا و لیگ اروپا ،تعداد باشگاه های حاضر در رقاربت های اروپا را به 96 تیم می رساند.
آندره آنیلی، رئیس اتحادیه باشگاه‌های اروپا، این برنامه ها را تأیید کرد. آنیلی که ریاست باشگاه یوونتوس را نیز بر عهده دارد، در این باره گفت: "چراغ سبز برای راه‌اندازی رقابت سوم داده شده و در انتظار تأییدیه کمیته اجرایی یوفا است که از فصل 22-2021 تعداد مجموع تیم‌های شرکت ‌کننده در این سه تورنمنت به 96 تیم خواهد رسید."
"پیش از معرفی یک مدل جدید ، ارزیابی دقیقی از تقویم موجود بین المللی مورد نیاز است. مدل فعلی نیاز به مدرنیزه شدن دارد."
پیشنهاد این است که تعداد تیم های لیگ اروپا کاهش یابد و رقابت های جدید به طور عمده روی تیم های کشورهای ضعیف تر تمرکز کند.
آنیلی در گذشته ابراز تمایل کرده بود که تیم های بزرگ اروپایی بازی های بیشتری با یکدیگر انجام دهند و در بازی های خانگی کمتری شرکت کنند.
بر اساس گزارش نشریه آلمانی «بیلد» یوفا می‌خواهد لیگ اروپا را از 48 تیم به 32 تیم کاهش دهد،( یعنی برابر با تعداد تیم های حاضر در لیگ قهرمانان) و در تورنمنت جدیدی که هنوز نامش مشخص نشده است هم 32 تیم شرکت بکنند که به این ترتیب مجموع تیم های حاضر در رقابت های باشگاهی اروپا به 96 تیم خواهد رسید.
در صورت تایید رقابت های جدید،اروپا یک بار دیگر شاهد برگزاری سه تورنمنت در سطح باشگاهی خواهد بود.
28 سال (از سال 1971 تا 1999)، جام اروپا - که در سال 1992 به لیگ قهرمانان تغییر نام داد – جام یوفا که از فصل در سال 2009-10 لیگ اروپا نام گرفت - و  مسابقات جام برندگان جام کنار هم وجود داشتند.
آخرین دوره رقابت‌های جام برندگان جام اروپا سال 1999 برگزار شد که به قهرمانی لاتزیو انجامید.


بیشتر بخوانید: سید بندی لیگ قهرمانان / احتمال رویارویی بزرگان قاره سبز در گروه مرگ


انتهای پیام/

سومین رقابت باشگاهی در اروپا شکل می گیرد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار