مسئول کانون‌های فرهنگی و هنری خراسان رضوی گفت:مهمترین هدف و وظیفه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد جذب و تربیت جوانان و نوجوانان است.

رونق کانون‌های فرهنگی باید رونق مسجد را در پی داشته باشدبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ؛عبدالهی مسئول کانون‌های فرهنگی و هنری خراسان رضوی در گردهمایی مدیران کانون فرهنگی و هنری مساجد شیعه و اهل سنت تربت جام گفت:مهترین وظیفه کانون‌های فرهنگی و هنری پررنگ کردن دین، قرآن، نهج البلاغه، صحیفه سجادیه و ایجادفضا برای جذب و تربیت جوانان و نوجوانان و پرکردن صف‌های نماز جماعت است.

وی با بیان اینکه بیش از یکهزار ۷۶۰کانون فرهنگی و هنری در خراسان رضوی  فعال هستند افزود: رویکرد وسیاست جدید کانون‌ها به سمت ایجاد شبکه است که مدیران کانون‌ها ابتدا کانون را در سامانه و‌سپس اعضای کانون را ثبت کند که مدیران در این حوزه ضعیف عمل کردند.

مسئول کانون‌های فرهنگی و هنری خراسان رضوی گفت: مدیران کانون‌ها با شناسایی امکانات به روز کانال‌های حمایتی را برای فعال کردن و مردمی کردن کانون‌ها  انجام دهند.

عبداللهی  با ابراز گلایه از فعال نبودن برخی کانون‌ها گفت:کانون‌های فرهنگی و هنری غیر فعال لغو امتیاز خواهندشد.

کانون‌های مساجد نیازمند حمایت هستند

حسین حیدر بیگی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی تربت جام هم در ادامه این نشست گفت: تقویت کانون‌های فرهنگی و هنری مساجدموجب اقتداربیشتر نظام می‌شود.

 وی افزود:در شهرستان تربت جام ۸۶کانون فرهنگی و هنری در مساجد شیعه و اهل سنت داریم و کانون‌های مساجد نیازمند حمایت هستند.

 رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی تربت جام ادامه داد د: هیات امنای مساجدباید مدیران کانون هارا درجلسات دعوت کند و‌در آینده برنامه ریزی شود مدیر کانون عضو هیات امنای مساجد قرار گیرد.

مدیران کانون‌ها افسران مقابله با آسیب‌های اجتماعی و اقتصادی وفتنه‌های دشمن

حجت الاسلام جوادطاهری امام جمعه تربت جام هم در ادامه نشست گفت:ارکان مسجد وکانون‌های فرهنگی و هنری باید کمک کند که حقایق و اهداف متعالی اسلام را درلباس هنر عرضه شود.
وی  افزود: شهرستان تربت جام دارای ۳۰۰مسجد است که از این تعداد فقط ۸۶ مسجد دارای کانون فرهنگی و هنری است و باید کاری کرد که همه مساجد دارای کانون باشند.

امام جمعه تربت جام گفت::هیات امنای مساجد باید مدیران کانون‌ها را در جلسات دعوت کند وبرنامه ریزی شود که در آینده مدیر کانون عضو هیات امنا قرارگیرد.

حجت الاسلام جوادطاهری افزود: افسران مقابله با آسیب‌های اجتماعی و اقتصادی وفتنه‌های دشمن، مدیران کانون‌ها هستندو مجموعه فعالیت‌های برخی کانون‌ها ضعیف است و امکانات ندارند که باید کمک کنیم همه مساجددارای کانون فرهنگی و هنری شوندو کانون‌های قوی را تشویق و کم کار را حمایت بیشتری بکنیم.

انتهای پیام//م. ط
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.