متخصص شبکیه چشم گفت: صدمه ای که بر اثر آب سیاه به عصب چشم وارد شده است قابل برگشت نیست اما می توان سیر این آسیب را متوقف کرد.

رضایی  متخصص شبکیه چشم  در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،   گفت:  با استفاده از روش های  پیشگیری قطره های چشم و  لیزر می توان  سیر آسیب به عصب چشم را کاهش داد.

وی ادامه داد:  آب سیاه یعنی  فشار چشم  بالا رفته و  باعث آسیب  عصبی به چشم می شود عامل اصلی بروز آب سیاه  فشار چشم است و همه ان هایی که دچار  آب سیاه می شنود نیاز به درمان دارند.

رضایی بیان کرد: همه ان هایی که فشار چشم   دارند  ممکن است آسیب عصبی نداشته باشند  اما در طولانی مدت  در 5 سال  10 تا 20 درصد به آب سیاه منجر می شود .

وی گفت: تمام افرادی که  در گروه پرخطر قرار دارند مانند افرادی که  فشار چشم بالایی دارند  سابقه فامیلی دارند خیلی دوربین یا نزدیک بین هستند  دیابت دارند  یا خونرسانی کمی دارند باید درمان را زودتر آغاز کنند  چرا که آب سیاه عصب چشم را آسیب می زند.

وی بیان کرد: استفاده از کورتون یکی از فاکتورهای بروز آب سیاه است  و متاسفانه راهی برای پیشگیری از آب سیاه هنوز ارائه نشده است.

رضایی گفت: بدون مشورت پزشک هیچ گاه نباید  مصرف داروها قطع شود یا تغییر کند  اگر چند روز قطع شود  فشار چشم بالا می رود  و به عصب آسیب می زند هم  چنین باید توجه داشت که داروهای درمان آب سیاه  ممکن است با داروهای دیگر تداخل  داشته باشد.

وی افزود:لیزر در درمان آب سیاه  اگر زاویه باز باشد  به تخلیه زلالیه کمک می کند و اگر  زاویه بسته باشد  و عنبیه هیچ سوراخی نداشته باشد   می تواند یک سوراخ  فرعی روی عنبیه  انجام شود.

رضایی با بیان اینکه عمل جراحی چه زمان لازم است گفت:  اگر چشم به قطره های آب سیاه  یا لیزر جواب ندهد در مرحله آخر جراحی صورت می گیرد.

وی گفت: فاکتور خطر بیماری آب سیاه سن است  یعنی هر چقدر سن  بالاتر برود تخلیه مسیر زلالیه  سختتر می شود و افراد  بین 20 تا 30 سال  هر 3 تا 5 سال  به پزشک مراجعه کنند و در سن 30 تا 40 سال هر دو سال یکبار  معاینه شوند و بعد از 40 سال هر سال معاینات چشم پزشکی را باید انجام دهند.

انتهای پیام/ز

 افزایش سن یکی از فاکتورهای بروز بیماری آب سیاه است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.