دولت آمریکا در حال بررسی اعمال تحریم‌های اقتصادی علیه چین در ارتباط با نقض حقوق‌بشر و تبعیض علیه اقلیت اویغورها است!

تحریم‌های آمریکا علیه چین این بار به بهانه نقض حقوق‌بشر!به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در حال بررسی اعمال تحریم‌های اقتصادی علیه چین در ارتباط با نقض حقوق‌بشر است.

روزنامه نیویورک تایمز روز دوشنبه به نقل از برخی منابع آگاه اعلام کرد این موضوع از ماه‌ها قبل در وزارت خزانه داری و وزارت امور خارجه آمریکا مطرح است.

این روزنامه در ادامه گزارش داد گذشته از تحریم‌های اقتصادی معمول، آمریکا همچنین در حال بررسی اعمال محدودیت بر فناوری نظارتی فروخته شده به چین است که پکن از آنها برای نظارت بر اقلیت اویغورها استفاده می‌کند.

آمریکا مدعی است که چین بر اقلیت اویغورها در این کشور محدودیت‌هایی اعمال می‌کند.

لو لینا از مقامات بلندپایه یک نهاد دولتی چین که بر امور مذهبی و قومی در این کشور نظارت می کند به کارشناسان کمیته حذف تبعیض نژادی گفت هیچ بازداشت خودسرانه‌ای در ارتباط با اقلیت اویغورها صورت نگرفته است.

روزنامه نیویورک تایمز در ادامه نوشت چنانچه این تحریم ها اجرا شود برای نخستین بار خواهد بود که دولت ترامپ به دلایل مرتبط با حقوق بشر علیه چین وارد عمل شده است و این اقدام در بحبوحه تشدید تنش های بین دو کشور صورت می گیرد.

انتهای پیام/

برچسب ها: چین ، آمریکا ، تحریم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار