راشاتودی در مطلبی به بررسی سوءاستفاده آمریکا از پول خود برای اعمال تعرفه و وضع تحریم علیه کشورهای مختلف پرداخت.

راشاتودی: چین می‌تواند با استفاده از ذخایر طلای خود دلار آمریکا را نابود کندبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، شبکه تلویزیونی روسی راشا تودی در یکی از برنامه‌های خود به نام «کیزر ریپورت» با اشاره به اینکه هر روز کشورهای بیشتری که قربانی تعرفه‌ها و تحریم‌های آمریکا می‌شوند، تصمیم می‌گیرند از پول ملی خود استفاده کنند، عنوان کرد که چین می‌تواند با استفاده از ذخایر طلای خود دلار آمریکا را نابود کند.

مکس کیزر، مجری این برنامه، درباره سوء استفاده آمریکا از پول خود با السدیر مکلود، رئیس بخش تحقیقات سایت گلدمانی گفتگو کرد. وی در این زمینه گفت: "آمریکا به کشورهای دیگری که برای مبادلات مالی فرامرزی خود به دلار وابسته هستند این پیام را می‌دهد که کار آنها چندان امن نیست و باید جایگزینی برای آن داشته باشند."

این تحلیلگر سپس به چین اشاره کرد که به ناچار برای تجارت دست‌کم در منطقه آسیا به یوآن (پول چین) روی خواهد آورد. به گفته مکلود، چین برای آن که فرصتی برای حمایت از پول ملی خود داشته باشد، مدتی طولانی طلا جمع کرده است.

وی گفت چین بسیار بیشتر از 1842 تن طلایی که دولت به صورت رسمی اذعان کرده، ذخیره کرده است. پکن از سال 1983 تاکنون از دلار آمریکا فاصله گرفته و احتمالا بیش از 20 هزار تن طلا جمع کرده است.

این کارشناس افزود اگر چین شروع به حمایت از یوآن با استفاده از ذخایر طلای خود کند، می‌تواند دلار آمریکا را نابود کند.

انتهای پیام/

برچسب ها: چین ، آمریکا ، اقتصاد جهان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
سید عمار
۰۸:۱۰ ۱۵ شهريور ۱۳۹۷
چند ساله رهبر داره عنوان میکنه دلار رو از معاملات حذف کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۲۳ ۱۵ شهريور ۱۳۹۷
خب پس چرا همچین کاری نمیکنه .اینطوری هم بنفع خودشه هم به نفع بقیه کشورا
آخرین اخبار