مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان یزد گفت: مسیرهای حادثه خیز به میزان تردد، نوع تردد و ساعات پیک ترافیک بستگی دارد و به زودی مورد اصلاح قرار می‌گیرد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ علی علیخانی مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان یزد گفت: در جاده‌های استان نقاط حادثه خیز نداریم، اما مقاطع حادثه خیز داریم.

علیخانی  از شناسایی ۱۰ تا ۱۲ مقطع حادثه خیز در استان یزد خبر داد و گفت: تشکیل کمیته‌ای برای بررسی این مقاطع و ارائه راه حل با حضور سازمان‌هایی از قبیل: راهداری، شهرداری، دفتر فنی استانداری و... از گذشته شکل گرفته است که با تصویب مطالعات و راه حل‌های موجود، این مقاطع مورد اصلاح قرار می‌گیرد.

وی معیار‌های حادثه خیز بودن مقاطع مختلف استان را به وجود تداخل ترافیکی بین راه اصلی و فرعی و یا درون شهری و برون شهری و... دانست و افزود: اولویت بندی اصلاح این مقاطع به میزان تردد، نوع تردد و ساعات پیک ترافیک بستگی دارد.

علیخانی درباره تامین هزینه‌های اصلاح آن‌ها هم گفت: بخشی از اعتبارات از تملک دارایی استانداری تامین می‌شود و مابقی بصورت ملی از سازمان راهداری کشوری اخذ می‌گردد.

ویبا اشاره به  اقدامات اصلاح‌ساز این مقاطع را با ساخت دوربرگردان و یا تقاطع همسطح و غیر همسطح، نصب علائم و یا گاردریل و تامین روشنایی افزود: پل خورشید در محور یزد – میبد مورد اصلاح قرار گرفته که نمونه‌ای از اصلاح روشنایی محسوب می‌شود و قسمتی از آن هم با مشارکت شهرداری و دهیاری‌ها در حال انجام است.

مدیر کل راهداری استان افزود: جغرافیای یزد به علت پل ارتباطی کشور و موقعیت چهارراهی آن به گونه‌ای است که مسافران هنگام رسیدن به محدوده یزد دچار خستگی شده و نیازمند استراحت هستند و اگر استراحتی انجام نشود منجر به حادثه می‌گردد.

وی از اقدامات این سازمان جهت تاسیس مراکز استراحتی جاده‌ای گفت: چهار استراحتگاه موقت پیش بینی شده است که از این بین دو استراحتگاه آماده بهره‌برداری و مابقی در آینده افتتاح خواهد شد و این علاوه بر وجود پارکینگ‌های متعدد است.

علیخانی گفت:در حالیکه رعایت اصول راهنمایی و رانندگی بر کاهش میزان حوادث جاده‌ای تاثیر بسزایی دارد و رعایت آن بر همگان واجب است،

انتهای پیام/ی

مقطع حادثه خیز در استان یزد ترمیم می شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.