مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی گفت: تجمع بزرگ لبیک یا حسین روز دوم محرم در ۶ امامزاده شاخص استان برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد؛ حجت الاسلام عظیم آسوده یدکی مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان خراسان شمالی امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان با اشاره به برگزاری برنامه‌های بصیرت عاشورایی در ۶۵ بقعه متبرکه استان گفت: فردا دوم محرم تجمع بزرگ لبیک یا حسین در ۶ امامزاده شاخص استان برگزار می‌شود.

وی افزود: بصیرت عاشورایی با هدف گسترش و تعمیق بصیرت در جامعه و اجرای هرچه بهتر و صحیح‌تر نیات واقفان خیراندیش، در آستان مقدس امامزادگان و بقاع متبرکه سراسر کشور برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام آسوده با اشاره به برگزاری همایش شیرخوارگان حسینی (ع) در آستان مقدس ۱۰ امامزاده شاخص استان که چهارم محرم با حضور مادران و فرزندان شیرخوار در خراسان شمالی برگزار می‌شود ، گفت: همایش شیرخوارگان حسینی به صورت محوری در آستان امامزاده سید عباس (ع) بجنورد به صورت مستقیم از شبکه اترک خراسان شمالی پخش زنده دارد.

وی افزود: در برخی از بقاع استان همراه با مراسم عزاداری محرم ، خیمه‌های معرفت با حضور روحانیون و مشاوران مذهبی و مبلغان استان در ۲۰ بقعه متبرکه استان برپا می‌شود.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان خراسان شمالی با بیان اینکه در این ایام مبلغان در ارتباط با مسائل شرعی، اعتقادی، امور وقف و مسایل خانواده و کودک به مردم مشاوره می‌دهند، افزود: در طرح بصیرت عاشورایی ۵۳ مبلغ در استان برای ارائه مشاوره و اجرای طرح با این سازمان همکاری می‌کنند.

وی گفت: همایش نوجوانان حسینی با عنوان احلی من عسل در روز ششم محرم و برنامه ویژه تجمع رهروان زینبی در دوازدهم محرم از دیگر برنامه‌های پیش بینی شده ایام محرم در استان است.

حجت‌الاسلام آسوده اقامه نماز جماعت و نماز ظهر عاشورا در بقاع استان ، برپایی ۱۵ ایستگاه صلواتی، برگزاری جلسات توجیهی برای مبلغان ، توزیع بشور و معرفی بقعات در دو هزار نسخه و برپایی غرفه‌های فرهنگی را از دیگر برنامه‌های این ایام ذکر کرد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی استان با توجه به علاقه خاص مردم استان به ائمه اطهار (ع) استان خراسان شمالی بعد از خراسان رضوی دومین استان در بحث نیات موقوفات به ائمه اطهار است.

وی با اشاره به این که ۶۵ درصد نیات واقفان در استان به عزاداری سید الشهدا و ائمه اطهار (ع) اختصاص دارد ، افزود: امسال ۴۰۰ میلیون تومان بر اساس نیات واقفین برای کمک به نیازمندان ، در راه مانده ، کفن و دفن افراد بی بضاعت ، اشتغال و ازدواج جوانان در استان هزینه شده است.

حجت‌الاسلام آسوده همچنین اضافه کرد: یک میلیارد تومان از محل موقوفات برای برگزاری مراسم دهه اول محرم در استان هزینه خواهد شد .
وی گفت: در سال جاری ۲۶ وقف جدید با ارزش ۴ میلیارد تومان در استان ثبت شد.

حجت‌الاسلام آسوده با اشاره به این که خراسان شمالی هم اکنون دارای ۵ هزار و ۵۶۰ موقوفه و ۱۱ هزار و ۲۳۸ رقبه است ، گفت: از این تعداد موقوفه ۳ هزار و ۶۲۰ موقوفه دارای درآمد و ۹۴۰ موقوفه دارای گردش مالی هستند.

وی در ادامه اضافه کرد: تاکنون یکصد میلیارد تومان مطالبه از ادارات و یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان از مستاجران حقیقی در استان مطالبه داریم.
انتهای پیام / ب 

اجرای طرح بصیرت عاشورایی در ۶۵ امامزاده خراسان شمالی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.