سیلاب‌های سال‌های گذشته به میل نادری فهرج خسارات قابل توجهی وارد کرد که در این راستا بدنه بیرونی این بنا مرمت و بازسازی شده، اما داخل آن شکاف‌هایی دیده می‌شود که نیاز به بازسازی و مرمت دارد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان،امیر باقری زاده سرپرست فرمانداری فهرج در  جلسه کار گروه گردشگری شرق استان کرمان گفت: تا کنون ۲ اثر تاریخی در فهرج ثبت ملی شده و ۲۰ اثر تاریخی در انتظار ثبت ملی هستند.

وی با اشاره به اینکه میل نادری یکی از آثار تاریخی شهرستان فهرج به شمار می‌رود گفت: ریگ‌های یلان از مناظر زیبای طبیعی در کویر شهرستان فهرج می‌باشند و دروازه ورودی به ریگ‌های یلان شهرستان فهرج می‌باشند.

وی همچنین کلوت‌ها و جنگل کهور را یکی دیگر از مناظر زیبای طبیعی فهرج برشمرد و گفت: بزرگ‌ترین ذخیره گاه جنگل کهور ایرانی در شهرستان فهرج وجود دارد.

وی همچنین خواستار کار مطالعاتی بر روی سایت‌های تاریخی این شهرستان شد.

وی از پرداخت تسهیلات به متقاضیان طرح‌های صنایع دستی خبرداد و گفت: به تمام طرح‌هایی که در زمینه صنایع دستی بوده تسهیلات پرداخت شده است.
فرماندار نرماشیر نیز با اشاره به موقعیت بسیار خوب شهرستان نرماشیر در مسیرجاده ترانزیتی چابهار و زاهدان  گفت: ظرفیت‌های گردشگری و تاریخی بسیارخوبی در شهرستان نرماشیر وجود دارد، اما تاکنون شهرستان باهمه ظرفیت‌های مناسب خود نمایندگی میراث فرهنگی ندارد.

وی اظهارداشت: آثار متعددی در این شهرستان داریم که باید شناسایی شوند و حریمشان مشخص شود.

همچنین مطهری معاون فرماندار شهرستان ریگان گفت: شهرستان‌های شرقی در زمینه گردشگری پتانسیل‌های بسیارخوبی دارند و یکی از بی نظیر‌ترین جاذبه‌های گردشگری منطقه خاورمیانه در محدوده فهرج و ریگان و تپه‌های شنی است که می‌تواند در زمینه اقتصاد و اشتغال به منطقه کمک کند.

حسین جوادنیا بخشدار بخش نگین کویر فهرج نیز در این جلسه گفت: جنگل کهور با وسعت ۱۷۵ هکتار در این بخش قرار دارد و یکی از ظرفیت‌های گردشگری در این بخش تپه‌های زیبای شنی هستند.

حمید وحید زاده رئیس میراث فرهنگی فهرج گفت: ۵۰۰ صنعتگر در شهرستان فهرج داریم و به زودی خانه صنایع دستی فهرج راه اندازی می‌شود.

وی افزود: سیلاب‌های سال‌های گذشته به میل نادری فهرج خسارات قابل توجهی وارد کرده است که در این راستا بدنه بیرونی این بنا مرمت و بازسازی شده، اما داخل آن شکاف‌هایی دیده می‌شود که نیاز به بازسازی و مرمت دارد.

وی از صدور مجوز ۲۰ خانه بوم گردی در فهرج خبردادو گفت: ۱۶ خانه بوم گردی در شهرستان فهرج فعال اند.

در این جلسه در زمینه رفع مشکلات گردشگری منطقه و مشکلات شهرستان‌های شرقی تصمیمات لازم گرفته شد.

انتهای پیام/ی

برگزاری کار گروه گردشگری شرق استان کرمان

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار