مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین گفت: همزمان با ایام محرم سوگواره بصیرت عاشورایی در جوار امامزادگان و بقاع متبرکه استان برگزار می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از قزوین؛ حجت الاسلام سید مصطفی مجیدی مدیر کل اوقاف و امورخیریه استان قزوین گفت: همزمان با ایام محرم سوگواره بصیرت عاشورایی با هدف کسب ممعرفت حقیقی در جوار ۱۱۰ امامزاده و بقاع متبرکه استان برگزار خواهد شد.

حجت الاسلام مجیدی در ادامه از تجمع بزرگ لبیک یا حسین با حضور پرشکوه عزاداران حسینی در قزوین خبر داد و گفت: این تجمع همزمان با ورود کاروان حضرت ابا عبداله الحسین (ع) به کربلا در وز چهارشنبه ۲۱ شهریور ساعت ۱۷ در صحن آستان امامزاده حسین (ع) برگزار می‌شود.

مدیر کل اوقاف و امورخیریه استان افزود : همچنین برگزاری تجمع بزرگ رهروان زینبی (س) با حضور پرشور و باشکوه بانوان عزادار، هیئت‌های مذهبی، بسیج، حوزه‌های علمیه خواهران، دانش‌آموزان و دانشجویان و اقشار مختلف مردم در روز دوازدهم محرم‌الحرام در آستان مقدس امامزاده حسین (ع) در ساعت ۱۷ از برنامه‌های این ایام است.

حجت الاسلام مجیدی، در ادامه از دوخت ۱۶ هزار و ۸۰۰ دست لباس برای نوزادان برای برگزاری همایش شیرخوارگان حسینی در استان خبر داد.

به گفته وی، ۶۰ مبلغ بومی نیز در امامزادگان و بقاع متبرکه، حسینیه‌ها و مساجد استان حضور خواهند یافت.

مدیر کل اوقاف و امورخیریه استان با اشاره به برپائی ۳۳ خیمه معرفت در بقاع متبرکه استان گفت: در این خیمه‌ها، غرفه‌هایی برای پاسخگوئی به مسائل شرعی، مشاوره خانواده و کودک، عفاف و حجاب، تبلیغ چند رسانه‌ای و همه واقف باشیم در آستان مقدس امامزادگان و بقاع متبرکه برپا می‌شود.

وی در ادامه از برگزاری برنامه «احلی من العسل» به مناسبت شهادت قاسم بن حسن در روز ۲۵ شهریور ماه سال جاری مصادف با ششم محرم‌الحرام ساعت ۹ صبح در امامزاده حسین (ع) خبر داد.

حجت الاسلام مجیدی بیان کرد: برپائی ایستگاه همه واقف باشیم در ۳۳ بقعه، نمایشگاه فرهنگی در ۶۳ بقعه، برپائی ایستگاه صلواتی، نماز ظهر عاشورا در ۱۰۰ بقعه، شام غریبان در ۱۰۰ بقعه و برگزاری مراسم عزاداری سیدالشهدادر ۵۴ بقعه استان از دیگر برنامه هیا ایام محرم است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین با اشاره به نیت موقوفان گفت: برپایی مراسم روضه خوانی، تعزیه داری و تعزیه خوانی و اطعام نیازمندان از بیشترین نیات واقفان استان است.

وی از برگزاری کمیته احیاء و عمل امینانه نیات واقفان در استان خبر داد و یادآورشد: این کمیته به منظور توزیع صحیح درآمد حاصل از نیات واقفان سیدالشهدا در بین هیئت‌ها و حسینیه‌ها تشکیل شده است.

انتهای پیام/

برگزاری سوگواره بصیرت عاشورایی در جوار امامزادگان و بقاع متبرکه قزوین

برچسب ها: محرم ، سازمان اوقاف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.