علی اصغر یوسف نژاد، عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره بحث خصوصی سازی 2 باشگاه استقلال و پرسپولیس بیان کرد: مجلس شورای اسلامی موافق خصوصی سازی سرخابی های فوتبال است اما دولت کم لطفی می کند و وزارت ورزش و جوانان هم علاقه مند به این موضوع نیست. فرآیند واگذاری باید زیر نظر سازمان خصوصی سازی انجام شود و یکبار هم تا مرحله نهایی انجام و قیمت گذاری شده بود و افرادی هم شرکت کرده بودند اما متاسفانه تا پایان انجام نشد.

دولت و وزارت ورزش و جوانان در خصوصی‌سازی دو باشگاه استقلال و پرسپولیس کم‌لطفی می کنند 

او افزود: دولت هرساله نام این 2 تیم را در فهرست شرکت های قابل واگذاری در بودجه قرار می دهد و امسال نیز نام 2 باشگاه در این لیست حضور دارد و هرچند ممکن است افرادی برای تصاحب مناصب غیر ورزشی به این دو تیم چشم داشته باشند اما 2 باشگاه استقلال و پرسپولیس، شرکت هستند و باید مجمع عمومی، بیلان و برای واگذاری اراده ای داشته باشند که من آن را نمی بینم. البته در کمیته تحقیق و تفحص در این باره بحث خواهیم کرد و وقتی قانون است و در قانون بودجه این مسئله بیان شده است که این 2 باشگاه واگذار شوند، دولت باید تمکین کند، زیرا برای دولت بهتر است.

دولت هر سال این دو باشگاه را در لیست واگذاری قرار می دهد و هر سال هم در لیست بودجه قرار دارند!

یوسف نژاد ادامه داد: طبق آخرین وضعیت 2  باشگاه استقلال و پرسپولیس، هنوز اسامی اعضای هیئت مدیره این دو باشگاه در ثبت شرکت‌ ها تغییری نکرده و افرادی مانند رسولی نژاد، ساور و ... به عنوان اعضای هیئت مدیره شناخته می شوند، در حالی که تاکنون 5-6 بار هیئت مدیره تغییر کرده و این موضوع تخلف قانونی محسوب می شود و صد در صد از مسعود سلطانی فر، وزیر ورزش و جوانان دعوت خواهیم کرد تا به مجلس بیاید و توضیح دهد. نام اعضای هیئت مدیره باید در ثبت شرکت ها ثبت شود و زمانیکه این موضوع را پیگیری کردم، آخرین اسامی ثبت شده برای 7-8 سال پیش است و هیچ تغییراتی انجام نشده است. اگر استقلال و پرسپولیس شرکت هستند، باید مجمع عمومی و بیلان داشته باشند و آن را مجمع عمومی تایید کند.

دو باشگاه استقلال و پرسپولیس شرکت هستند و باید بیلان مالی داشته باشند 

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی در مورد تخلف وزارت ورزش و جوانان خاطر نشان کرد: همچنین باید دریافتی و پرداختی ها مشخص باشد و مسئولان تا کنون دست به تغییر این موضوع نزدند و اسامی که در ثبت شرکت ها می بینید، قدیمی هستند. تمامی دریافتی ها و پرداختی ها در چند سال گذشته از لحاظ حسابداری تخلف است و کمیته تحقیق و تفحص به طور قطع این موضوع را پیگیری می کند. در اصل تخلف از وزارت ورزش و جوانان است که این کار را انجام می دهد و صد در صد از مسعود سلطانی فر، وزیر ورزش و جوانان دعوت خواهیم کرد تا به مجلس بیاید و توضیح دهد.

پرسپولیس و استقلال در اعلام اسامی هیئت مدیره، مجمع عمومی سالیانه، بیلان مالی و دریافتی و پرداختی های این چند سال شفاف نیستند
تمامی دریافتی و پرداختی این دو باشگاه طبق قانون تخلف محسوب می شود

نماینده شهر ساری در مجلس شورای اسلامی در پایان گفت: تلاش می کنیم تا مشکلات ارزی که ارتباطی با اعتبار ملی و جمهوری اسلامی ایران دارد، حل شود و به طور قطع پیگیری و تلاش خواهیم کرد تا مشکلات حل شود.


بیشتر بخوانید:

سلطانی فر: پنچاک سیلات نبود، در بازی‌های آسیایی چهارم می‌شدیم/ تصمیم‌های شورای المیپک آسیا غیرقابل تغییر است

جایگاه وزیر ورزش و جوانان فرو ریخت

موسوی: فعالیت کمیته تحقیق و تفحص از سرخابی ها در هفته آینده سرعت بیشتری می گیرد


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار