مسئول کانون‌های فرهنگی و هنری خراسان رضوی گفت :مهمترین وظیفه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد پررنگ کردن دین، قرآن، نهج البلاغه، صحیفه سجادیه و ایجادفضا برای جذب و تربیت جوانان و نوجوانان و پرکردن صف‌های نماز جماعت است.

مهمترین وظیفه و اهداف کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد جذب و تربیت جوانان و نوجوانان است.به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ؛ عبدالهی مسئول کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد خراسان رضوی گفت: بیش از هزار و ۷۶۰کانون فرهنگی و هنری درسطح استان در کنار پایگاه بسیج و هیات امنای مسجد فعال هستند.

وی ادامه داد: رویکرد وسیاست جدید کانون‌ها به سمت ایجاد شبکه است که مدیران کانون‌ها ابتدا کانون را در سامانه و‌سپس اعضای کانون را ثبت کند که مدیران در این حوزه ضعیف عمل کردند.

مسئول کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد خراسان رضوی تصریح کرد: مدیران کانون‌ها برای شناساندن مجموعه فعالیت‌های کانون، ایجاد برنامه، ظرفیت، کلاس و جذب مردم و هدایت آنان درمسیر سیاست‌ها و رویکرد نظام اسلامی تلاش کند.

عبداللهی با ابراز گلایه از فعال نبودن برخی کانون‌ها تاکید کرد:کانون‌های فرهنگی و هنری غیر فعال لغو امتیاز خواهندشد.

در ادامه حسین حیدر بیگی  رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی تربت جام گفت: تقویت کانون‌های فرهنگی و هنری مساجدموجب اقتداربیشتر نظام می‌شود.

وی افزود: در شهرستان تربت جام ۸۶کانون فرهنگی و هنری در مساجد شیعه و اهل سنت داریم و کانون‌های مساجد نیازمند حمایت هستند.

وی تاکید کرد: هیات امنای مساجد باید مدیران کانون هارا درجلسات دعوت کند و‌در آینده برنامه ریزی شود مدیر کانون عضو هیات امنای مساجد قرار گیرد.

حجت الاسلام جوادطاهری امام جمعه تربت جام گفت: ارکان مسجد وکانون‌های فرهنگی و هنری باید کمک کنند که حقایق و اهداف متعالی اسلام را درلباس هنر عرضه کند.

وی افزود: شهرستان تربت جام دارای ۳۰۰مسجد است که از این تعداد فقط ۸۶ مسجد دارای کانون فرهنگی و هنری است و باید کاری کرد که همه مساجد دارای کانون باشند.

 امام جمعه تربت جام تصریح کرد: افسران مقابله با آسیب‌های اجتماعی و اقتصادی وفتنه‌های دشمن، مدیران کانون‌ها هستندو مجموعه فعالیت‌های برخی کانون‌ها ضعیف است و امکانات ندارند که باید کمک کنیم همه مساجد دارای کانون فرهنگی و هنری شوندو کانون‌های قوی را تشویق و کم کار را حمایت بیشتری بکنیم.

انتهای پیام//ز. ج
 


گردهمایی مدیران کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد شیعه و اهل سنت تربت جام

برچسب ها: اخبار فرهنگی ، مساجد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.