مدیرکل اوقاف و امور خیریه ایلام گفت: هم اکنون ۵۰۰ مسجد و حسینیه در این استان با توجه به وقفی بودن فعالیت می کنند.

وجود ۵۰۰ مسجد وقفی در استان ایلامبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان؛حجت الاسلام مرتضی عزیزی روز شنبه در نشست خبری گفت: همچنین ۶۳ بقعه متبرکه نیز در این استان وقفی هستند.

وی افزود: بیشتر موقوفات این استان در زمینه ساخت مسجد و حسینیه هستند ولی باید به سمت موقوفات منفعتی که دارای درآمدزایی بوده و عموم افراد جامعه بتوانند از مزایای آن بهره مند شوند حرکت کنیم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه ایلام ادامه داد: سال گذشته ۱۷ مورد وقف در این استان به ثبت رسید ولی باید با آگاه سازی مردم از طریق رسانه های گروهی و انجام کارهای تبلیغی این فریضه الهی بیشتر در استان احیا شود.

عزیزی یکی از اصلی ترین بنامه های این سازمان را طرح توسعه شبستان امامزاده علی صالح (ع) عناون کرد و گفت: با اختصاص مبلغی که با تازگی از سوی استاندار در نظر گرفته شده روند اجرای این پروژه شتاب خواهد گرفت.

به گفته مدیرکل اوقاف ایلام، این استان در ایام اربعین پذیرای زائران حسینی است و موکب تجمیعی اوقاف و امور خیریه هفت استان کشور در مهران برپا و از زایران اربعین پذیرایی خواهد شد.

حجت الاسلام عزیزی با اشاره به فرا رسیدن ماه محرم گفت: سوگواره بصیرت عاشورایی در سطح بقاع متبرکه این استان با اجرای برنامه های مختلف از اول ماه محرم برگزار خواهد شد.

حجت الاسلام عزیزی برپایی خیمه های معرفت، تجمع بزرگ لبیک یا حسین (ع)، همایش شیرخوارگان حسینی، همایش نوجوانان حسینی، همایش رهروان زینب(س)، نهضت بیداری، همایش اربعین حسینی و تجمع لبیک یا رسول الله را از جمله برنامه های این سوگواره در زیارتگاه های این استان برشمرد.

انتهای پیام/ب

وجود ۵۰۰ مسجد وقفی در استان ایلام

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.