دادستان شهرستان اسلام آبادغرب با اشاره به نقش تعامل هدفمند قوه قضائیه و نیروی انتظامی در ارتقاء امنيت اجتماعی جامعه گفت: يكی از مولفه های اثرگذار در مبارزه با جرایم تعامل هدفمند و مستمر پلیس و دستگاه قضائی است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،سیدسجاد ملایری دادستان شهرستان اسلام آبادغرب در دیدار با فرمانده انتظامي شهرستان اسلام آبادغرب اظهار داشت: برنامه ريزي براي بهبود و افزايش بهره وري در كار و تعامل مناسب دو دستگاه از ضروريات فعلي اين مقطع زماني است كه با توجه به اجراي قانون جديد آئين دادرسي كيفري و رعايت حقوق شهروندي وظايف دو دستگاه را مضاعف مي كند.

وی با تقدير از کارکنان انتظامی شهرستان اسلام آبادغرب و تلاش های صادقانه ماموران پلیس به منظور ارتقاء امنیت اجتماعی، افزود: در سایه همین تلاش هاست که امنيت مطلوبی در شهرستان ایجاد شده است.

ملایری تعامل پليس و دستگاه قضائي را باعث افزایش امنیت موجود دانست و گفت: گسترش تعاملات بين دو دستگاه باعث سرعت بخشيدن به روند رسيدگي به پرونده هاي قضائي و کاهش جرم در سطح شهرستان شده است.

دادستان شهرستان اسلام آبادغرب امنیت را رکن محوری تداوم حیات نظام اقتصادی و اجتماعی جامعه دانست و اظهار داشت: نيروي انتظامي و دستگاه قضائي در كنار هم مي توانند ایجاد کننده امنيت پايدار در تمامي زمينه ها از جمله زمينه اجتماعي، روحي و رواني براي مردم و اجتماع باشند.

ملایری تصریح کرد: امنيت نتيجه تعامل مستمر و موثر بين دستگاه قضائی و نيروي انتظامي مي باشد و در برقراري اين امنيت و آرامش، نيروي انتظامي بازوي توانمند دستگاه قضائی در برقرای عدالت و مبارزه با ناهنجاری های اجتماعی مي باشد.

وی امنیت را یک عنصر کلیدی، برای تداوم حیات نظام اقتصادی و اجتماعی جامعه دانست و اظهار داشت: دستگاه قضائی به مانند گذشته، با حفظ حرمت و در چارچوب قانون ، با همه توان از نیروی انتظامی در راستاي برقراي نظم و امنيت در جامعه حمایت خواهد کرد.

سرهنگ بهروز سرتیپ نیا فرمانده انتظامی شهرستان اسلام آبادغرب نیز در این دیدار بر تعامل و همكاري بيش از پيش مسئولان قضائي و انتظامي تأكيد کرد و گفت: امنيت و احساس امنيت، نياز هميشگي و حیاتی اقشار مختلف مردم است که بی تردید اين مهم جز با تعامل و همکاري بيش از پيش نيروي انتظامي و دستگاه قضائي ميسر نخواهد شد.

وی همچنین با تأکید بر استفاده بهينه از ظرفيت های دیگر دستگاه ها در ایجاد امنيت پایدار افزود: ‌در جامعه اسلامي، لزوم مشاركت و تعاملات كاربردي تمامي نهادهاي رسمي و غير رسمي در شکل‌گيري، رشد و توسعه فرهنگ ديني، ضرورتي انکار ناپذیر در ارتقاء ‌امنيت اجتماعي است.

سرهنگ سرتیپ نیا یادآوری کرد: تقويت روحيه همبستگي، همکاري، تعاون، مسئوليت پذيري، و فضاي سالم گفت و گو منجر به بازتاب هايي درخشان در استان شده است.

 

 

انتهای پیام/د

برنامه ريزي براي بهبود و افزايش بهره وري در كار

                       

 

برچسب ها: اخبارفرهنگی ، جلسه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.