مدیر کل امور اجتماعی استانداری اردبیل گفت: 42 سازمان مردم نهاد در حوزه های مرتبط با موضوعات اجتماعی در استان مشغول فعالیت است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل،شفیع شفیعی، مدیر کل امور اجتماعی استانداری اردبیل افزود: با مدنظر قراردادن سازمان های خیریه این تعداد به 92 تشکل مردمی در حوزه های مختلف شامل می شود.

وی با بیان اینکه سازمان های مردم نهاد در کنترل ناهنجاری و آسیب های اجتماعی تاثیر گذار هستند گفت: اکثر سازمان های مردم نهاد در حوزه های خود تشویق به فعالیت در موضوع کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی شده اند که برخی در این زمینه موفق عمل نموده اند.
مدیر کل امور اجتماعی استانداری اردبیل تصریح کرد: اردبیل بعنوان استان معین سازمان های مردم نهاد استان های شمالغرب کشور انتخاب شده و از بعد کیفی به جهت برگزاری برنامه ها، نشست ها و اقدامات تخصصی صورت گرفته جزو مناطق موفق بوده است.

شفیعی درباره تدوین پیش نویس برنامه کاهش آسیب های اجتماعی استان افزود: این برنامه در چهار محور نشست های علمی- تخصصی برای ارتقای سطح دانش ، برنامه های آموزشی، پیشگیرانه و مداخله محور، برنامه های فرهنگی و هنری، برنامه های ارتقای ارزش های نمادین نهادهای مهم انجام شده است.

وی با بیان اینکه اولویت اول آسیب های اجتماعی در استان کنترل و کاهش آسیب اعتیاد است گفت: در این حوزه ضعف اساسی از لحاظ حضور خیرین و مشارکت مردمی احساس می شود به همین جهت به نظر می رسد با برنامه ریزی مناسب و حمایت های دولتی و مردمی بتوان رویکرد سمن ها را برای کنترل و کاهش این آسیب که سرمنشاء سایر آسیب هاست تغییر داد.

انتهای پیام/ع

کاهش آسیب های اجتماعی در اردبیل


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.