صدا و سیمای فارس در ایام دهه محرم ویژه برنامه‌هایی را تدارک دیده و پخش می‌کند.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ داورپناه مسئول روابط عمومی صدا و سیمای فارس، اظهار کرد: مراسم سوگواری عزاداران حسینی در ایام محرم در اقصی نقاط استان با پوشش رادیویی و تلویزیونی به اطلاع مخاطبان می‌رسد.

وی اضافه کرد: شب‌های شیدایی ویژه برنامه شبانه به صورت زنده هر شب از شاه چراغ به مدت ۱۲۰ دقیقه با انعکاس عزاداری عاشقان ابا عبدالله الحسین (ع) و بخش‌های محرمی، پخش عزاداری‌های شهرستان‌های استان فارس از نقاط مختلف آباده، لارستان، گراش، داراب، جهرم، کازرون و استهبان با دعوت از کارشناسان خبره تلاش می‌شود تا واقعه کربلا و عاشورا برای مخاطب تبیین شود.

مسئول روابط عمومی صدا و سیمای فارس بیان کرد: همچنین با دعوت از شاعران عاشورایی اشعار ناب شاعران برتر استان در سوگ این واقعه عظیم سروده می‌شود.

داورپناه ادامه داد: در این برنامه هنرمندانی که در زمینه‌های مختلف به این واقعه پرداخته اند به مخاطبان معرفی می‌شوند.

وی تصریح کرد: معرفی کتب، فیلم ها، نمایشگاه‌های مرتبط، معرفی هیات مذهبی از اهداف این برنامه است.

مسئول روابط عمومی صدا و سیمای فارس افزود: صبح پارسی هر روز ساعت ۸:۴۵ الی ۹:۴۵ با رویکرد محرم و دعوت از پیرغلامان و هیات مذهبی و برنامه کاشانه مهر مرتبط با ایام محرم با بخش‌های کارشناسی، بیان واقعه عاشورا، حضور هیات مذهبی در برنامه هر روز از ساعت ۱۰ صبح، برنامه نگاه روز با رویکرد محرم شنبه، دوشنبه و چهارشنبه، پخش مستقیم همایش شیرخوارگان جمعه از شبکه فارس و سراسری، پخش مستقیم احلی من عسل، همایش زینبیون، پخش مستقیم چک چکو از استهبان، پخش مستقیم نمازظهر عاشورا و تاسوعا از شبکه‌های سراسری و فارس، پخش مستقیم مراسم عزاداری مردم شیراز در محلات نیز از دیگر برنامه‌های سیمای فارس در این ایام است.

ویژه برنامه‌های محرم رادیو فارس

داورپناه با اشاره به ویژه برنامه‌های محرم رادیو فارس، تصریح کرد: ویژه برنامه تاسوعا و عاشورای حسینی به صورت زنده از ساعت ۹ تا ۱۲ در روز تاسوعا به مدت ۱۸۰ دقیقه به صورت زنده با هدف انعکاس عزاداری در شیراز و استان فارس در قالب گفتگو و تحلیل قیام حسینی، تکیه رادیو به صورت زنده از ساعت ۱۹:۴۵ الی ۲۰:۵۵ یکم تا ۱۱ محرم با معرفی هیئت‌های عزاداری شیراز و استان، است.

وی ادامه داد: همچنین از دیگر ویژه برنامه‌های محرم رادیو فارس، گفتگو با پیرغلامان حسینی، کارشناس مذهبی، گزارش، گلچین کلام بزرگان، نوحه خوانی و مرثیه سرایی نمایش شب در ده قسمت نمایشی جداگانه با پرداختن به شخصیت‌های کربلا و وقایع عاشورا و همچنین داستان‌های امروزی با محتوای محرم به مدت ۳۰ دقیقه از ساعت ۲۲ تا ۲۲:۳۰، چهارده پرده اشک ساعت ۱۵ تا ۱۶ از دهه اول محرم هر روز به معرفی اصحاب امام حسین (ع) و شرح حال آن‌ها در واقعه کربلا (هر قسمت یکی از اصحاب) می‌پردازد، است.

مسئول روابط عمومی صدا و سیمای فارس گفت: همچنین لب تشنگان عشق از ساعت ۱۶:۴۰ الی ۱۷ از دهه اول محرم هر روز با معرفی پیرغلامان حسینی در شهر شیراز و استان فارس، نینوای شعر ساعت ۱۴:۴۵ تا ۱۵ و دعوت از شاعران و برگزاری مشاعره با اشعار آیینی و حال و هوای محرم، چراغ هدایت از ساعت ۱۷:۳۰ تا ۱۸:۰۰ برنامه‌ای کارشناس و گفتگو محور با رویکرد تحلیل قیام حضرت اباعبدالله الحسین (ع)، پخش سخنرانی از ۲۳ تا ۲۳:۳۰ که دهه اول محرم هر شب یک سخنرانی با موضوع محرم و قیام حسینی پخش می‌شود.

وی ادامه داد: کاروان نینوا از ۲۳:۳۰ تا ۲۴ هر شب با توجه به مناسبت، برنامه روضه و نوحه خوانی پخش می‌شود، همایش شیرخوارگان حسینی به صورت زنده از ساعت ۹ تا ۱۲ جمعه اول محرم در بین برنامه زنده مراسم شیرخوارگان از حرم شاهچراغ به شکل زنده منعکس می‌شود.

داورپناه افزود: در برنامه‌های دیگر (صبحگاهی، نیمروزی، عصرگاهی، ادبی و..) رادیو فارس به تناسب و اقتضای برنامه به محرم و قیام حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) پرداخته می‌شود.

اقدامات صدا و سیما در حوزه خبر

مسئول روابط عمومی صدا و سیمای فارس تصریح کرد: تهیه گزارش برپایی خیمه‌های عزاداری زرقان، گزارش آمادگی مردم برای برپایی عزاداری ماه محرم، گزارش آسیب‌های مداحی، گزارش تجلی محرم در آثار هنری، از برنامه‌های واحد خبر مرکز فارس در این ایام است.

وی افزود: گزارش از هیاتی که در همه ایام سال مراسم مذهبی برگزار می‌کند، گزارش شهید اسکندری به عنوان شهید بی سر، پخش عزاداری‌های هیات‌های مذهبی شیراز و شهرستان‌ها که هر شب تصاویر عزاداری دو هیات مذهبی شیراز و دو هیات مذهبی شهرستان پخش می‌شود، تهیه گزارش از سینه زنی قطاری لارستانی ها، گزارش از مراسم چک چکو در استهبان (عصر عاشورا)، گزارش از تعزیه فسارود، گزارش‌های رویدادی مثل شیرخوارگان حسینی، گزارش روز تاسوعا و عاشورا از دیگر برنامه‌های واحد خبر مرکز فارس در این ایام است.

برنامه‌های مرکز فارس در حوزه فضای مجازی

داورپناه ادامه داد: برگزاری عکس واره محرم ویژه هیات و عزاداران حسینی، برگزاری عکس واره نذورات محرم، انتشار گزیده برنامه‌های سیما و صدا در فضای مجازی، پوشش تصویری عزاداری‌های حرم سوم در شاهچراغ، در دستور کار فضای مجازی صدا و سیمای فارس قرار دارد.

انتهای پیام/ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار