سومین همایش ملی «از غدیر تا اربعین» در راستای پنجمین کنگره‌های بین‌المللی اربعین سال ۹۷ در عراق، در موسسه آمورش عالی فردوس کار خود را آغاز کرد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ؛ سعید اصفهانیان دبیر علمی و مدیر مؤسسه مطالعات راهبردی و فرهنگی اصحاب الحسین (ع) در همایش ملی«از غدیر تا اربعین» گفت: اساتیدی همچون محمدهادی همایون مدیر گروه ارتباطات و دین مرکز تحقیقات دانشگاه امام صادق (ع)، حجت‌الاسلام عبدالحمید واسطی مدیر مؤسسه مطالعات راهبردی علوم و معارف اسلام، محمدرضا ابن الدین عضو هیئت علمی گروه علوم اجتماعی دانشگاه امام حسین (ع)، شیخ مازن از عراق و از اساتیدی هستند که در این همایش حضور دارند و به تبادل نظر در زمینۀ آثار الهی و تربیتی جریان اربعین در حوزۀ ایمانی، فرهنگی و اجتماعی و بین الأدیان میپردازند.

وى افزود: همایش با رویکرد تجمیعی (اندیشه و هنر) بنا دارد با همت نخبگان فکری و برنامه‌های پیشنهادی پیوستی، به تبیین بیشتر مفاهیم اربعینی و بهره از ظرفیت‌های هنر، جهت کاربردی کردن معارف اربعین و توسعۀ آن در زندگی امروزی بپردازد.

اصفهانیان ادامه داد: این همایش سه روزه، موضوع «آثار الهی و تربیتی جریان اربعین» و نقش آن در حوزه‌های مختلف زندگی را مدنظر قرار داده است.

انتهای پیام//ا.آ

 

سومین همایش ملی«از غدیر تا اربعین» در دانشگاه فردوس مشهد برگزار شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.