معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی اردبیل با اشاره به رشد تولیدات دامی در این استان گفت: تولید گوشت مرغ در این استان حدود ۱۰ درصد افزایش یافته است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ؛ نوبخت اژدری معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی اردبیل در جلسه ارزیابی تولیدات دامی در اردبیل گفت: میزان تولید گوشت مرغ در این استان طی پنج سال گذشته از ۳۴ هزار تن در سال به ۴۴ هزار تن رسیده است.

وی با بیان اینکه بخشی از تولیدات این فرآورده دامی مازاد مصرف داخلی استان بوده و به سایر استان‌ها و نیز کشور‌های همسایه صادر می‌شود، ادامه داد: این استان در بحث تولید گوشت قرمز نیز با رشد مناسبی برخوردار است.

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی استان با اشاره به رشد سسالانه تولید گوشت قرمز طی چند سال اخیر یادآور شد: میزان تولید گوشت قرمز استان در سال ۹۳ حدود ۲۸ هزار و۴۰۰ تن بوده که امسال پیش بینی می‌کنیم این رقم به بیش از ۳۰ هزار و ۳۰۰ تن برسد.

وی با اشاره به سایر تولیدات دامی در استان تصریح کرد: در بحث تولید شیر خام نیز رشد قابل توجهی داشتیم بطوریکه تولید ۲۲۲ هزار تنی شیر در سال ۹۳ هم اکنون به ۲۷۸ هزار تن در سال رسیده است.

اژدری با تشریح وضعیت تولید عسل در استان اردبیل، از پیش بینی تولید ۶.۵ هزار تنی عسل طی سال جاری خبر داد و بیان داشت: اردبیل یکی از قطب‌های مهم تولید عسل در کشور است.

 

انتهای پیام/ی

 

پیش بینی تولید ۶.۵ هزار تنی عسل

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.