زرافشان گفت: عناوین دروس نهایی پایه دوازدهم این هفته مشخص می‌شود و تعداد آن بین ۸ تا ۱۱ درس متغیر خواهد بود.

عناوین دروس نهایی پایه دوازدهم این هفته مشخص می‌شود/ کنکور ۹۸ به دو شیوه برگزار می‌شودعلی زرافشان معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار  حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ درباره روند برگزاری امتحانات نهایی پایه دوازدهم و دروس در نظر گرفته شده برای آن اظهار کرد: درباره امتحانات نهایی پایه دوازدهم در هفته‌های گذشته جلساتی در شورای عالی آموزش و پرورش برگزار شد تا بررسی‌های لازم انجام شود که بر این مبنا جدول مقدماتی دروس آماده شده است.

وی ادامه داد: با توجه به تهیه جدول نهایی در همین هفته تعدادی دروس و عناوین به تصویب شورای عالی آموزش و پرورش خواهد رسید تا پیش از آغاز سال تحصیلی دانش‌آموزان مطلع شوند.

زرافشان درباره تعداد دروس در نظر گرفته شده برای امتحانات نهایی گفت: تعداد دروس مانند ساختار قبلی بین ۹ تا ۱۱ امتحان متغیر است که در طرح نهایی تعداد قطعی آن مشخص می‌شود.

معاون آموزش متوسطه افزود: در برخی از رشته‌ها مانند علوم انسانی و معارف به تعداد دروس بیشتر است دروس نهایی هم متفاوت است، اما حدودا بین ۸ تا ۱۱ درس این تعداد متغیر خواهد بود.

تاثیر قطعی  30 درصد سوابق تحصیلی برای تمامی داوطلبان نظام جدید و قدیم

وی درباره تأثیر سوابق تحصیلی برای داوطلبان کنکور ۹۸ با اشاره به اینکه تأثیر قطعی ۳۰ درصدی بر اساس نظر شورای سنجش و پذیرش اعمال خواهد شد گفت: مباحثی در جامعه مبنی بر تغییر مدل برای تأثیر سوابق تحصیلی در کنکور مطرح شده است که قرار بود جلسه آن را 2 روز گذشته داشته باشیم، اما به هفته آینده موکول شد.

زرافشان تصریح کرد: در کنکور ۹۸ بنابر تصویب شورای سنجش و پذیرش 2 آزمون برگزار خواهد شد که یکی برای داوطلبانی که اولین دوره خروجی نظام 3-3-6 حساب می‌شوند و آزمون دیگر برای دانش‌آموزان که در نظام قبلی تحصیل کرده‌اند در نظر گرفته شده است چرا که منابع درسی 2 گروه متفاوت است، اما برای هر 2 دسته تأثیر سوابق تحصیلی ۳۰ درصد خواهد بود.

انتهای پیام /

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
zahra
۲۳:۵۰ ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۸
سلام سابقه ی تحصیلی که میگن یعنی کل سه سال رو در نظر میگیرن؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
مهدیه
۲۰:۲۱ ۰۸ مهر ۱۳۹۷
6 سال از زمان کلاس ششم تا به امروز فرصت کافی برای تصمیم گیری در مورد این مسائل نبوده؟
آخرین اخبار