زرافشان با اشاره به کاهش سن کارآفرینی در کشور با میانگین حدود۲۳ سال، وجود استارت آپ ها را در این زمینه موثر دانست.

میانگین سنی کارآفرینی در کشور ۲۳ است/ دانش آموزان ابتدایی کسب و کار‌های اینترنتی راه اندازی کردندبه گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مراسم تقدیر از افتخار آفرینان کنکور ۹۷ و المپیادهای جهانی ۲۰۱۸ با حضور علی زرافشان معاون آموزش متوسطه، فرحناز مینایی پور مدیر کل دفتر امور زنان و جمعی از مسئولان آموزش و پرورش تهران امروز در مدرسه شهدای هفتم تیر برگزار شد.

در این مراسم زرافشان اظهار کرد: این روزها در آموزش و پرورش فصل برگزاری المپیاد هاست و شاهد افتخار آفرینی دانش آموزانی با توانمندی های مختلف در عرصه های هنر، خلاقیت و نوآوری است.

لزوم بروز و شناسایی قابلیت و توانمندی های دانش آموزی

وی ادامه داد: هدف آموزش و پرورش از این مسابقات، فراهم کردن زمینه بروز و شناسایی قابلیت ها و توانمندی های متفاوت در هر دانش آموزی است.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش گفت: مسابقات ورزشی برای شناسایی ورزشکاران، مسابقات فرهنگی برای دانش آموزان هنرمند و مسابقات فن و حرفه ای برای افرادی که پنجه های توانمندی دارند، برگزار می شود و امکان کار آفرینی دارند.

کارآفرینی دانش آموزان در فضای مجازی

زرافشان با بیان اینکه بسیاری از دانش آموزان از دوره ابتدایی وارد عرصه کارآفرینی شدند، گفت: دانش آموزان باید با بهره گیری از فضای مجازی برای کشور کار آفرین باشند و تولید ثروت کنند.

وی ادامه داد: میانگین سنی کارآفرینی در کشور به شدت رو به کاهش است و به سن حدود ۲۲-۲۳ رسیده است و این امر نشانگر زمینه بروز استعدادها و توانمندی های آنهاست.

معاون آموزش متوسطه با اشاره به تشکیل رویدادهای استارت آپ و تولید ایده های نو بیان کرد: چنین رویدادهایی به شکوفایی استعدادها و توانمندی‌های جوانان کمک به سزایی می کند.

معاون آموزش متوسطه با اشاره به تشکیل رویداد های استارت آپ و تولد ایده های نو گفت: این چنین رویدادهایی به شکوفایی استعدادها و توانمندی‌های جوانان کمک بسزایی می کند.

زرافشان با بیان اینکه دانشگاه باید محلی برای رفع نیازهای کشور باشد، تصریح کرد: در رویکردهای جدید آموزش و پرورش در کنار آموختن و یادگرفتن، کاربردی بودن آموزه ها مورد توجه است تا بتوان تغییر آتی مثبت در کشور ایجاد کرد.

وی با اشاره به اینکه رشته مهندسی بیشترین نقش را در توسعه کشورها دارد، گفت: ایران رتبه سوم یا چهارم جهانی را در تربیت مهندس دارد اما اگر این افراد نتوانند منجر به تغییر در کشور شوند صرفا دانش اندوزی کردند.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش بیان کرد: در عرصه‌های مختلف جهانی همچون نوآوری، فناوری و اقتصادی مورد ارزیابی جهانی هستیم و آموزش در این حوزه نقش مبنایی دارد.

زرافشان ادامه داد: داشتن آموزش و پرورش مطلوب و دانشگاه موثر در این زمینه اهمیت بسزایی دارد، البته در این ارزیابی نمره حدود هفت را دریافت کردیم که وضعیتی مطلوب است اما باید این شاخص ها را عملیاتی کنیم تا نتایج مثبتی در بر داشته باشد.

در ادامه پانته آ دری رئیس اداره متوسطه آموزش و پرورش تهران، اظهار کرد: نخبه‌پروری از وظایف دستگاه تعلیم و تربیت است، البته در سند تحول تربیت عبد صالح و تربیت فرد موحد است.

وی بیان کرد: تربیت افرادی که به افتخار آفرینی، کسب علم و دانش و تبدیل به سرمایه نقش دارند، نقش بسزایی دارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار