رئیس فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو گفت: با چیریچ جلسه‌ای داشتیم و او به کار خود در تیم ملی واترپلو ادامه می‌دهد.

رضوانی: چیریچ به کار خود ادامه می‌دهد/ واترپلو تا ۴ سال دیگر قهرمان آسیا می‌شودبه گزارش خبرنگار گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان محسن رضوانی رئیس فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو در نشست خبری این فدراسیون گفت: چیریچ سرمربی تیم ملی واترپلو یک پهلوان و انسان با اخلاق است که به واسطه حضور در ایران در عرصه مربیگری کشف شد. همه دنیا برای مدال برنز واترپلو تبریک می گفتند. با او درباره قراردادش جلسه داشتم. چیریچ به خوبی از وضعیت اقتصادی با خبر است و اعلام کرد نمی خواهم به قراردادم اضافه شود اما باید یک مربی پایه برای واترپلو استخدام کنید. قصد داریم از مربیان شهرستانی در کنار او استفاده کنیم. قرار بر این بود چند بازیکن خارجی نیز به بدنه تیم اضافه شوند که چیریچ این اجازه را نداد. او معتقد است در مسابقات سهمیه المپیک می توانیم به ظرفیت جوانان خود تکیه کنیم.

رضوانی ادامه داد: باید تمام رده های سنی در واترپلو را مسلح کنیم. در واترپلو شانس داریم که مسیر والیبال را ادامه دهیم. با این مدال نشان دادیم در سطح چین و قزاقستان هستیم. قول می دهم در چهار سال آینده به طلای بازی های آسیایی برسیم و جز ده تیم برتر دنیا باشیم. جالب است بدانید در هرحال حاضر چهار بازیکن ملی پوش کشورمان از کشورهای صربستان و یونان پیشنهاد دارند.  

 

موفقیت شنا تنها در دست فدراسیون نیست 

رئیس فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو اشاره‌ای نیز به نتایج تیم ملی شنا در بازی‌های آسیایی داشت و اظهار کرد: در شنا باید سرمایه‌گذاری‌های وسیعی را انجام بدهیم. در بازی‌های آسیایی تنها 6 کشور صاحب مدال شدند. چین، ژاپن، کره 4 مدال طلا و سنگاپور دو مدال طلا را به خود اختصاص داد. موفقیت شنا تنها در دست فدراسیون نیست. برای رسیدن به موفقیت در این رشته به حمایت‌های وسیعی نیاز داریم به همین دلیل هیئت رئیسه قوی را تشکیل دادیم. استفاده از افراد سیاسی در بالا بردن توان ورزش بسیار موثر است و ما نیز از این افراد در هیئت رئیسه فدراسیون استفاده کردیم. با این روش استعدادهای بیشتری درشنا شناسایی می شود.

رضوانی تصریح کرد: از نتایج شنا خیلی راضی نبودم. مهدی انصاری می‌توانست نتیجه بهتری را به ثبت برساند البته دو رکورد ملی پس از 10 سال در این بازی‌ها شکسته شد. با این وجود باز هم نتایج راضی‌کننده نبود. مدت هاست به این نتیجه رسیده ایم که برای شنا ما به مربی خارجی نیازمند هستیم البته اگر وضعیت اقتصادی اجازه دهد.

رییس فدراسیون شنا درباره نبود روانشناس در کنار تیم ملی شنا بیان کرد: صابر مهری خیلی قبل تر وزودتر از تیم تیم ملی واترپلو درکنار شناگران حضور داشت اما به دلیل محدودیت ها برای اعزام موفق به اعزام روانشناس برای شناگران نشدیم. اگر روانشناس درکنار ملی پوشان شنا قرار داشت بسیار ایده آل بود اما نشد.

 

جذب مربی چینی در شیرجه دشوار است

او عنوان کرد: درباره شیرجه باید اعلام کنم که در رده‌های پایه و نوجوانان کار را شروع کردیم. در این رشته نیز به مربی خارجی نیاز داریم. حضور مربیان چینی می‌تواند کمک موثری به رشد شیرجه داشته باشد.فتاحیان دبیرفدراسیون در جاکارتا با رییس کمیته فنی شیرجه فدراسیون جهانی صحبت کرده است. باید بدانید جذب مربی چینی بسیار سخت شده است.  پتانسیل خوبی در رشته شیرجه وجود دارد. این رشته به نسبت شنا به مدال نزدیک‌تر است . شیرجه شجاعت می خواهد که در ایرانی ها وجود دارد.

 

بازیکن سابق تیم ملی واترپلو ادامه داد: نظرپور یک مصدومیت کهنه داشت که درجاکارتا برگشت. او از درد گریه می کرد.سرمربی این تیم باید پاسخگو باشد که چرا با این مصدومیت نظرپور را درترکیب اصلی نگه داشته است. 

رضوانی ادامه داد: برخی‌ها انتقاد می‌کنند که توجه ما به واترپلو زیاد بوده است این در حالیست که برای شنا و شیرجه نیز سرمایه‌گذاری داشتیم و اردوهای برون‌مرزی و تدارکاتی را زیر نظر گرفته‌ایم اما در واترپلو دستمان به مدال نزدیک‌تر بود و به همین دلیل توجه بیشتری به این رشته نشان دادیم. با توجه به ارتباطات بیشتری که در واترپلو داریم توانستیم چند مسابقه تدارکاتی را با کمترین هزینه برای این رشته تدارک ببینیم.چند سفر رایگان برای ما تمام شد.

 

حالا نوبت حمله است!

رئیس فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو ادامه داد: برای کسب سهمیه المپیک واترپلو نیز کار بسیار سختی است. یک سهمیه به ژاپن تعلق گرفته که میزبان بازی‌های المپیک است. یک سهمیه باقی می‌ماند که 3 کشور ایران، چین و قزاقستان برای کسب آن با هم رقابت می‌کنند. قزاقستان میزبانی مسابقات سهمیه المپیک را به دست آورده و این خود جای سوال دارد که چرا قزاق‌ها باید میزبان شوند؟

رضوانی افزود: قزاق‌ها از بازیکنان صرب استفاده می‌کنند چین نیز پس از بازگشت از بازی‌های آسیایی هم اکنون در اسپانیا اردوی خود را برگزار کرده و در نظر دارد در لیگ یونان نیز شرکت کند. چینی‌ها در تعطیلات از چند بازیکن مونته‌نگرو بهره می‌برند با این شرایط سرمربی تیم ایران امیدوار است. او گفته است «تاکنون بیشترین انرژی ما روی دفاع بوده و از حالا به دنبال حمله است».

 

برد مقابل چین شانسی نبود

او در پاسخ به سوال خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان که درمسابقات قهرمانی آسیا که سال2015 در ژاپن برگزار شد ایران وچین در رده بندی به هم رسیدند و ایران درپنالتی باخت و درجاکارتا نیز باز هم در رده بندی به پنالتی رسیدند و  ایران شاید با شانس سوم شد افزود: تیم چین از  سال 2015 تا  کنون 4 الی 5 بازیکن 28 تا 30 ساله خود را تغییر داده است. سرمربی این تیم پروویچ  سرمربی چیرو بوده است و چند مربی در کنار او کار می کنند. همین حالا تیم چین در اردوی اسپانیاست. تیم ملی ایران ماه‌هاست تمرینات سخت را به جان خریده است. ما برای پیروزی برابر تیم ملی چین به مصاف آنها رفتیم. کادر فنی قوی بالای سر این تیم بود. نقش روانشناس تیم نیز در کسب این موفقیت بسیار پررنگ است. بازیکنان ایران با انگیزه بالایی رقابت خود را شروع کرده‌اند. من معتقدم اگر برابر چین هم می‌باختیم باز هم از شایستگی‌های تیم ایران کم نمی شد اما خدا را شکر که توانستیم مدال برنز را کسب کنیم و حالا تیم واترپلو ایران روحیه بسیار خوبی برای ادامه مسیر دارد. این موضع که پنالتی شانس است را قبول ندارم. واترپلو ایران پیشرفت زیادی کرده است.

رئیس فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو درخواستی نیز از وزارت ورزش و جوانان داشت و عنوان کرد: با توجه به کسب مدال برنز واترپلو پس از 4 دهه در بازی‌های آسیایی کسب کردیم رایزنی‌های خود را شروع کردیم تا بتوانیم برای 8 بازیکن تیم واترپلو معافیت سربازی بگیریم. 

رضوانی با تاکید بر اینکه نباید ورزش را صرفا با دید نتیجه گرایی ارزشگذاری کرد، افزود: همه شاهد بودید تیم ملی هندبال ایران حتی با وجود در اختیار نداشتن 6 بازیکن لژیونر خود، بسیار خوب جنگید. اگر چه نتوانست بازی برابر کره جنوبی را پیروز شود اما نباید عملکرد خوب این تیم را نادیده گرفت. خوشبختانه نگاه صالحی امیری پیش از بازی ها این بود که باید برای تلاش ورزشکاران نیز در کنار موفقیت آنان قدردانی کرد. باخت در یک مسابقه ورزشی نمی تواند تمام تلاش یک مجموعه را زیر سوال ببرد و من امیدوارم این نگاه در ورزش جا بیفتد.

 

درحق ورزشکاران ما اجحاف می شود

او با بیان این که قرارداد بهترین بازیکن در واترپلو ۳۰ میلیون تومان است و آن را پرداخت نمی‌کنند، بیان‌ کرد: به نظر من در حق ورزشکاران این سه رشته اجحاف می‌شود که باید فکری به حال آن کنیم. قطعا فدراسیون برنامه‌هایی خواهد داشت تا این مشکل مرتفع شود و من یک گلایه‌ای از باشگاه سایپا دارم که قراردادهای سال گذشته بازیکن تیم واترپلوی آن پرداخت نشده است. از وزارت ورزش و جوانان نیز خواهشمندم که حداقل هزینه یک بازیکن فوتبال را  به بودجه ما ‌اضافه کند. مطمئنا به جایی بر نمی خورد. البته از سلطانی فرو صالحی امیری تشکر می‌کنم ، چرا که اگر آن ها نبودند ما نمی توانستیم تیم‌ ‌ملی واترپلو را به بازی‌های آسیایی اعزام کنیم و این نتیجه‌ تاریخی رقم بخورد.

رضوانی درباره این که گفته شده ورزش در اولویت نیست و ارز دولتی به سفرهای ورزشی داده نمی شود تصریح کرد: همه رشته ها شرایط  یکسانی دارند.مطمئن هستم وزارت برای این شرایط برنامه دارد. از وزارت خواهشنمدم فدراسیون ما را ویژه نگاه کند چون ما 3 رشته المپیکی داریم. ما هم تحمل می کنیم و در شرایط فعلی بیشتر از داشته هایمان استفاده می کنیم. 


بیشتر بخوانید:

واترپلو ایران به مدال برنز بازی‌های آسیایی رسید/ طلسم ۴۴ ساله شکست

رضوانی: واترپلو توانایی کسب مدال در بازی های آسیایی را دارد

رضوانی:واترپلو در آسیا گروه آسانی ندارد/ از یک سهمیه شنا چشم پوشی کردیم


انتهای پیام/

 

اظهارات رضوانی درباره وضعیت شنا، شیرجه و واترپلو 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار