عضو شورای شهر تهران با ابراز نگرانی از گسترش تکدی‌گری در تهران گفت: این وضعیت موجب افزایش جرم شده و گاهی اوقات هم سبب زورگیری و تهدید شهروندان می‌شود.

کاظمی / گسترش تکدی‌گری زمینه ساز شکل گیری جرایم شده استبه گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ افشین حبیب‌زاده عضو شورای شهر تهران در هشتاد و پنجمین جلسه شورا شهر تهران که امروز(یکشنبه) برگزار شد، در خصوص گسترش تکدی‌گری سازمان یافته به شهرداری تهران تذکر داد.

وی با بیان اینکه تکدی‌گری یکی از معضلات جدی شهر تهران است که به دلایل متعدد رواج یافته، گفت: این وضعیت سبب شده تا مشکلات آسیب‌های اجتماعی در بازه‌های مختلف رخ دهد.

حبیب‌زاده با تأکید بر اینکه تکدی‌گری همواره در حال رشد است، تصریح کرد: از میزان این پدیده کم نمی‌شود و امروزه تکدی گری به یک شغل تبدیل شده که برای رفع نیاز انجام نمی‌شود.

عضو شورای شهر تهران با بیان  اینکه فضای تکدی‌گری در خیابان‌های تهران زمینه مناسبی را برای رشد بسیاری از جرایم فراهم کرده است، گفت: این وضعیت سبب نگرانی و نارضایتی‌های بسیار در بین شهروندان شده است.

وی با اشاره به مواد 712 و 713 قانون مجازات اسلامی گفت: تکدی‌گری جرم است و اکنون شاهد این پدیده به صورت سازمان یافته از طریق بکارگیری کودکان در مناطق مختلف هستیم که هم موجب پیدایش مشکلات اجتماعی و هم ارائه تصویر زشت از شهر شده است.

وی افزود: در این بین مشاهده می‌شود که این افراد گاهی اوقات از طریق زورگیری و تهدید باعث ایجاد نگرانی در شهروندان و فضای نا امن می‌شوند.

عضو شورای شهر تهران با اشاره به بند 5 ماده 55 قانون شهرداری‌ها گفت: بر این اساس شهرداری نسبت به جلوگیری از گدایی و وا داشتن گدایان به کار، وظیفه دارد.

وی ادامه داد: با استناد به ماده 3 مصوبه 70.603 شورای عالی اداری کشور در تاریخ 25 خرداد 78، شهرداری نسبت به جمع‌آوری افراد متکدی وظیفه دارد و نهادهای دیگر نسبت به ساماندهی آن‌ها دارای وظایفی شده‌اند که باید عمل کنند.

حبیب‌زاده گفت: بر اساس مصوبه فوق برای هر یک از نهادها و ادارات از جمله شهرداری، فرمانداری، دادگستری، بهزیستی، کمیته امداد، وزارت کار، نیروی انتظامی و سازمان برنامه و بودجه و سازمان صدا و سیما شرح وظایفی تعریف شده که توجه چندانی به آن نمی‌شود و باید ضمن ایجاد ساز و کار و هماهنگی  لازم و توجه به نتایج تجربیات گذشته اقدامات لازم انجام شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار