فراهانی با اشاره به بودجه مصوب سال 97، گفت: شهرداری تهران بر اساس قانون موظف است 296 میلیارد ریال برای کمک به مدارس هزینه کند.

کاظمی///شهرداری باید 29 میلیارد تومان برای تجهیز مدارس کمک کندبه گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مجید فراهانی عضو شورای شهر تهران در هشتاد و پنجمین جلسه شورای شهر تهران که امروز(یکشنبه) برگزار شد، نسبت به ضرورت تحقق کمک به توسعه و تجهیز مدارس مناطق تهران و مشارکت فعال مناطق در آماده سازی مدارس برای سال تحصیلی جدید تذکر داد.

وی تصریح کرد: همه ما در عبور از برخی معابر شهر تهران با کاشی کاری که به خاطر ایجاد ساختمان از محل صدی پنج صحن سرهنگ از درآمدهای شهرداری تهران است، روبرو می‌شویم.

فراهانی افزود: کاشی کاری که غالبا در بنای قدیمی مدارس مناطق جنوبی، مرکزی و گاهی اوقات شمالی دیده می‌شود، نشان از نقش آفرینی مسئولانه شهرداری در توسعه و فراهم کردن زیرساخت‌های آموزشی در دهه‌های گذشته است.

عضو شورای شهر تهران با تأکید بر اینکه شهرداری تهران بر اساس قانون و در مسیر ایفای مسئولیت اجتماعی خود بر اساس بودجه 97 مکلف است 296 میلیارد ریال برای کمک به مدارس هزینه کند، گفت: لازم است روند تخصیص و پرداخت نقدینگی به این ردیف در آستانه سال جدید در اولویت قرار گیرد تا دانش آموزان تهرانی سال تحصیلی جدید را در مدارسی مناسب‌تر آغاز کنند.

وی با اشاره به گزارش ابلاغ، تحقیق و هزینه اعتبارات سال 97 تا اول شهریور ماه،‌گفت: متأسفانه تنها در شش منطقه از 22 منطقه تهران شاهد عملکرد و هزینه بخشی از اعتبارات مصوب، کمک به توسعه و تجهیز مدارس هستیم و در 5 منطقه نیز هیچ تعهد هزینه‌ای در اجرای این ردیف بودجه صورت نگرفته است.

فراهانی خاطرنشان کرد:‌ بر همین اساس در راستای اجرای بند سه ماده 71 قانون شوراهای اسلامی کشور درباره لزوم تحقق کمک به توسعه مدارس برابر بودجه سال 97 و مشارکت فعال مناطق به شهرداری تهران تذکر می‌دهم.

عضو شورای شهر تهران ابراز امیدواری کرد که با اقدام موثر شهردار تهران شاهد توجه بیش از پیش به مدارس باشیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار