مدیر صندوق بازنشستگی کشوری کردستان گفت: با توجه به شرایط اقتصادی کشور همسان‌سازی حقوق از مهمترین مطالبات بازنشستگان است.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،محمد احمدی شامگاه شنبه در مراسم تجلیل از بازنشستگان نمونه کشوری کردستان که در محل سالن امام خمینی آموزش و پرورش برگزار شد، با اشاره به اینکه در تقویم رسمی کشور ۲۵ ذیحجه روز تکریم از خانواده و بازنشستگان است،گفت:رسیدن به مرحله بازنشستگی افتخاری بزرگ است که نصیب هر کسی نمی‌شود.

وی بازنشستگان این استان را بی‌نظیر عنوان کرد و افزود: با توجه به مشکلات معیشتی و پایین بودن سقف حقوق، این عزیزان از عزت نفس بالایی برخوردار هستند.

احمدی تعداد بازنشستگان کشوری استان کردستان را ۲۱ هزار و ۶۰۸ نفر اعلام کرد و گفت: مسن‌ترین بازنشسته استان حدود ۹۹ سال سن و جوانترین آنها ۴۰ سال سن دارد که با این میزان میانگین سنی بازنشستگان کردستان ۵۱ سال است.

وی از پرداخت ۳۶۰ میلیارد ریال حقوق به صورت ماهانه به بازنشستگان کشوری کردستان خبر داد و اظهار کرد: در مجموع فقط ۱۶۰ میلیارد ریال از این مبلغ عنوان شده از محل کسورات شاغلین تامین می‌شود.

مدیر صندوق بازنشستگی کشوری کردستان تبعیض در میزان حقوق پرداختی به بازنشستگان در کنار دیگر مشکلات آنها همچون ازدواج و بیکاری فرزندان، مشکلات معیشتی و بیماری در این سن، بزرگترین دغدغه بازنشستگان است.

احمدی بالاترین میزان حقوق بازنشستگان این صندوق را ۲۲ میلیون تومان و کمترین میزان را یک میلیون و ۱۳۸ هزار تومان اعلام کرد و از مقامات دولتی حاضر در مراسم خواهان رسیدگی به این مهم و همسان‌سازی حقوق بازنشستگان با توجه به شرایط اقتصادی کشور شد.

وی در پایان با بیان اینکه همه ما هویت، زبان و مذهب را از والدین کسب می‌کنیم احترام به بزرگان را در راستای تعالی جامعه مهم دانست و ادامه داد: اگر در جامعه‌ای حرمت بزرگسالان و سالمندان از بین برود ارزش‌ها کم‌رنگ و آینده اجتماع به نابودی کشیده می‌شود.

مسوول کانون بازنشستگی کشوری کردستان در ادامه مراسم عنوان کرد: با توجه به شرایط وخیم اقتصادی کشور قدرت خرید بازنشستگان به شدت پایین آمده است .

همایون جنتی شکاف میان حقوق بازنشستگان و شاغلین را اجحاف بزرگی در حق بازنشستگان اعلام کرد و افزود: طبق گزارشات وارده ۳۰ درصد قدرت خرید شهروندان کم شده لذا این مهم در وضعیت بازنشستگان با توجه به سقف حقوق آنها محسوس‌تر است.

وی با بیان اینکه بازنشستگان از لحاظ معیشتی دچار مشکل هستند، اظهار کرد: اگر قانون مدیریت سنوات کشوری به طور کامل اجرا شود قطعا این شکاف از میان می‌رود.

جنتی از معلق ماندن احداث خانه امید در کردستان خبر داد و خاطرنشان کرد: طی ۱۱ سال گذشته کلنگ ساخت خانه امید در کردستان زده شد اما تاکنون این امر عملی نشده است لذا از مسوولین استانی خواستار رسیدگی به این امر در راستای مکانی برای آرامش و گذراندن اوقات فراغت بازنشستگان کردستان شد.

مسوول کانون بازنشستگی کشوری کردستان در پایان به مطالبات بازنشستگان بر اساس قوانین عادی کشور گریزی زد و گفت: عنایت به بند ۹ اصل سوم قانون اساسی برای برچیدن هر گونه نابرابری و تبعیض و ایجاد امکانات عادلانه برای همه بازنشستگان، تامین معاش مناسب با اصلاح و دایمی نمودن قانون مدیریت خدمات کشوری و نه بر مبنای لایحه پیشنهادی که پر از نقص و اشکال است، رفع تبعیض و نابرابری میان امکانات و تسهیلات شاغلین و بازنشستگان کشوری و واگذاری امکاناتی نظیر شاغلین برای این قشر، تامین بهداشت و درمان مناسب برای بازنشستگان و خانواده‌های آنان مطابق ماده ۸۵ قانون مدیریت خدمات کشوری و همسان سازی حقوق بازنشستگان با شاغلین و تخصیص ردیف بودجه تکمیلی در ردیف بیمه عمومی و بازسازی فرهنگ عمومی برای تکریم جامعه بازنشستگان و بهسازی نقش و منزلت اجتماعی آنان در فرهنگ عمومی و نهادهای رسمی و غیررسمی کشور و تنظیم و تصویب آیین نامه تکریم و رعایت شان و منزلت بازنشستگان در هیات وزیران و ابلاغ آن برای اجرا به همه دستگاه‌های اجرایی دولتی و نهادهای عمومی را از جمله این مطالبات عنوان کرد.

گفتنی است؛در پایان این مراسم از ۷ بازنشسته نمونه کشوری کردستان، تقدیر شد.

انتهای پیام/م

معلق ماندن احداث خانه امید در کردستان

برچسب ها: اشتغال ، هیئت دولت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.