معاون فنی اداره کل حفاظت محیط زیست لرستان منطقه شکار و صید ممنوع چهار شاخ نورآباد را زیستگاه کل و بز کوهی عنوان کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ؛نبی‎الله قائدرحمتی، با بیان اینکه هم اکنون در حوزه استحفاظی شهرستان دلفان مناطق چهارگانه تحت مدیریت محیط زیست شامل پارک ملی، اثر طبیعی ملی، پناهگاه حیات وحش نداریم، افزود: تنها یک منطقه شکار و صید ممنوع تحت عنوان چهار شاخ نورآباد در این منطقه وجود دارد.

وی به وضعیت منطقه در فصول مختلف اشاره کرد و ادامه داد: منطقه مورد نظر در اواخر پاییز تا اوایل بهار به دلیل وجود قلل مرتفع همواره پوشیده از برف و یخ است و در اوایل بهار تا تابستان منطقه‎ای سرسبز خواهیم داشت که می‎توان در تمام فصول منطقه آن را مورد بازدید قرار داد.

قائدرحمتی با اشاره به شاخص‎های عمده ارتقای منطقه چهار شاخ (گرین) نورآباد بیان کرد: استقبال خوب مردم شهرستان در حفاظت از گونه‎های جانوری و گیاهی منطقه، وجود کمترین روستا و اراضی زراعی در داخل منطقه پیشنهادی، تنوع زیستی گیاهی و جانوری منطقه و توان اکولوژیکی بالای آن، وجود منابع غذائی و آبی جهت تغذیه حیات وحش، قابلیت تفرجی بالای منطقه و قرار گرفتن در مرز بین نورآباد و نهاوند و پوشش از طرف دو شهرستان مذکور از جمله پارامتر‌های عمده ارتقای این منطقه هستند.

معاون فنی اداره کل حفاظت محیط زیست لرستان اظهار کرد: با توجه به توپوگرافی خاص منطقه و نیز حضور گونه بارز کل و بز کوهی که بنا بر مشاهدات به دفعات حضور آن‌ها در منطقه گزارش شده این محل به عنوان منطقه شکار و صید ممنوع معرفی شده است.

وی تصریح کرد: گونه کل و بز به شدت در حال تهدید بوده و به علت شکار بی رویه و عدم حفاظت درست از نسل آن در حال نابودی است.

قائدرحمتی گفت: همچنین به علت وجود گونه‎های جانوری مختلفی که جمعیت آن‌ها رو به کاهش گذاشته است و با توجه به اینکه منطقه مورد نظر در صورت حفاظت بیشتر توانایی این را دارد که زیستگاه مناسبی برای افزایش این نوع وحوش باشد.

انتهای پیام /پ
 

منطقه شکار و صید ممنوع چهار شاخ نورآباد

برچسب ها: محیط زیست ، حیاش وحش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.