معاون رئیس جمهور در امور زنان با تاکید بر اینکه سهم زنان در حوزه اشتغال رو به افزایش است، گفت: 60 درصد مشاغل در سال 96 به زنان تعلق گرفت.

60 درصد مشاغل سال 96 به زنان اختصاص یافتبه گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ معصومه ابتکار معاون رئیس جمهور در امور زنان در افتتاح نمایشگاه زنان و تولید ملی که عصر امروز(شنبه) در بوستان گفتگو برگزار شد، با تشکر از انتصاب زنان در شهرداری اظهار کرد: امیدوارم همان طور که رئیس جمهور برای زنان هدف گذاری 30 درصدی را تعیین کرده شهرداری هم بتواند در انتصاب مدیران زن گامی موثر بردارد.

معاون رئیس جمهور در امور زنان با اشاره به دوران حضور خود در شورای شهر گفت: در این مدت از نزدیک شاهد ظرفیت‌های شهرداری برای حضور زنان بوده است.

وی تصریح کرد: شهرداری‌ها در تمام کشور باید از زنان حمایت کنند و فضا را برای حضور زنان توانمند در عرصه بازاریابی فراهم کنند.

ابتکار با اشاره به اینکه بازاریابی یکی از مسائلی است که در این گارکاه‌ها مطرح می‌شود، گفت: زنان از این طریق خواهند توانست کالاهایی را که تولید می‌کنند به بازار مصرف عرضه کنند.

وی با ابراز امیدواری از اینکه شهرداری‌های دیگر هم بتوانند همچون شهرداری تهران از ظرفیت‌های تولید و اشتغال زنان استفاده کنند، گفت: موضوع دیگر تقویت و ارتقای جایگاه خانواده است که باید مورد توجه قرار بگیرد.

معاون رئیس جمهور در امور زنان افزود: توجه به موضوع لباس‌های سنتی و هنر اقوام ایرانی از موضوعات مهمی است که در این نمایشگاه باید با جدیت به آن پرداخته شود.

وی با بیان اینکه زنان ایرانی از نظر حضور و مشارکت اقتصادی رو به رشد هستند، گفت: در سال 96 سهم زنان ایرانی از مشاغل ایجاد شده 60 درصد بود که رقم قابل توجهی است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار