سخنگوی شورای شهر شیراز گفت: هر نوع ساخت و ساز ساختمان در ارتفاعات شیراز خالی از مخاطره نیست.

رانش کوه در بلوار جمهوری و بحران بوجود آمده موقتا مهار شدبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ رییس و مشاوران کمسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر شیراز از آخرین وضعیت عملیات مهار و کنترل رانش کوه در منطقه کوهسار بلوار جمهوری بازدید کردند.

نواب قائدی رییس کمیسیون عمران و حمل و نقل و سخنگوی شورای اسلامی شهر شیراز در حاشیه این بازدید با اشاره به گزارش ارائه شده توسط شهرداری گفت: هم‌اکنون جلوگیری موقت از بروز بحران و مهار رانش کوه در منطقه انجام شده است.

وی با بیان اینکه پیش بینی‌ها بیانگر بارش خوب در فصل پاییز و زمستان امسال است، برضرورت تسریع در اتمام عملیات پایدارسازی محدوده لغزشی تأکید کرد و گفت: کمیته فنی با حضور ۳ نفر از مشاوران کمیسیون عمران و جمعی از اساتید دانشگاه و کارشناسان پایان مرحله اول و کنترل موقت بحران را اعلام کرده است.

قائدی ادامه داد: بر اساس اعلام معاونت عمرانی استانداری، شهرداری شیراز به عنوان کار فرما انتخاب شده و قرار است برای ادامه کار، مشاور توانمند تعیین و به کار گرفته شود.

وی بیان کرد: مقدمات تعیین مشاور برای انجام عملیات پایدارسازی نهایی فراهم شده و معاونت عمرانی شهرداری شیراز در حال تدوین شرح وظائف مشاور پایدارسازی است.

رییس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر شیراز اظهار کرد: موضوعاتی همچون توانمندی مشاور، در اختیار داشتن ابزار مناسب و نیز برنامه زمان‌بندی قابل قبول از اهمیت ویژه‌ای در موضوع پایدارسازی محدوده برخوردار است.

قائدی به برنامه‌های کمیسیون عمران در این زمینه اشاره کرد و گفت: شورای شهر شیراز تلاش می‌کند از طریق رسانه‌های جمعی، مخاطرات ساخت و ساز املاک در ارتفاعات شهر شیراز و رفتار سودجویان را به مردم یادآوری کند و مانع از انجام هرگونه فعالیت ساختمانی در ارتفاعات ناامن شود.

عضو هیات رییسه شورای اسلامی شهر شیراز معتقد است هرگونه ساخت و ساز ملک در ارتفاعات شیراز به دلیل مشکلات زمین شناسی و رعایت نکردن اصول فنی خالی از مخاطره نیست.

وی افزود: پیش از این برخی افراد به هرشکلی برخی از اراضی منابع طبیعی را تصرف کرده و سند نیز صادر شده، که با توجه به طرح تفصیلی شهرداری هم ملزم به صدور پروانه بوده است.

قائدی ابراز کرد: بخشی از ارتفاعات شیراز به دلیل نوع خاک و مقاومت آن قابل ساخت و ساز نیست و در معرض آسیب جدی قرار دارد.

وی بر لزوم تدوین طرح تفصیلی ویژه ارتفاعات شیراز تأکید کرد و گفت: حریم و مرزبندی ارتفاعات و کوهستان‌های اطراف شیراز با کالبد شهری مشخص نیست بنابراین باید طرح تفصیلی ویژه‌ای برای این موضوع تدوین و تهیه شود تا هرگونه اقدامی مطابق شرایط پیش بینی شده در طرح تفصیلی ویژه صورت بگیرد.
انتهای پیام/ر

لزوم تدوین طرح تفصیلی ویژه ارتفاعات شیراز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار