فرماندار شیراز گفت: ساختمان‌های در معرض خطر بلوار جمهوری شیراز تخلیه می‌شوند.

تخلیه ساختمان‌های در معرض خطر بلوار جمهوری/ ایمن سازی منطقه در دستور کار قرار گرفتبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ حیدر عالیشوندی فرماندار شیراز با اشاره به ریزش بخشی از کوه در منطقه مسکونی بلوار جمهوری اسلامی این شهر، گفت: شهرداری مکلف شده ساختمان‌هایی را که در این محدوده در معرض خطر قرار دارند، تخلیه و این منطقه را ایمن سازی کند.

وی افزود: همچنین شهرداری شیراز مکلف است برای جلوگیری از بروز هر گونه حادثه و تا رفع کامل خطر، آب، برق و گاز ساختمان‌هایی که در محدوده یاد شده و در معرض خطر قرار دارند، قطع کند.

عالیشوندی ادامه داد: با توجه به بازدید میدانی از منطقه وقوع ریزش کوه صورت گرفت، رعایت نکردن اصول فنی و ایمنی در احداث ساختمان‌هایی که در این محدوده دچار خسارت شده اند، مشاهده شد.

وی گفت: با دستور دادستان دادگاه انقلاب، عملیات ایمن سازی و رفع خطر در این محدوده در حال انجام است و برخورد با متخلفان نیز در دستور کار دادگستری این استان قرار گرفته است.

او بیان کرد: همچنین با هماهنگی ستاد مدیریت بحران نسبت به مستند نگاری، ایمن سازی و ایجاد حریم حفاظتی ریزش و رانش کوه در بلوار جمهوری اسلامی شیراز اقدام شده است.

فرماندار شیراز ادامه داد: علت دقیق این حادثه از سوی متخصصان سازمان نظام مهندسی ساختمان و چند نفر از استادان دانشگاه شیراز، در حال بررسی است.

عالیشوندی اظهار داشت: افزون بر این علت وقوع این حادثه از طریق اداره کل زمین شناسی و اکتشافات معدنی فارس نیز در دست پیگیری است.
انتهای پیام/ر

بازدید فرماندار شیراز از منطقه مسکونی بلوار جمهوری شیراز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.