رئیس کمیته بازی‌های الکترونیکی شهرستان اصفهان گفت: در شهرستان اصفهان خانواده‌ها به آموزش رباتیک بچه‌هایشان علاقه‌مند هستند اما در برخی شهرها و روستاهای شهرستان اصفهان مکان مناسبی برای برگزاری کلاس‌ها وجود ندارد.

سمانه مالکی  رئیس کمیته بازی‌های الکترونیکی شهرستان اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،با اشاره به کمبود امکانات آموزشی برای تدریس دروسی مانند رباتیک و کامپیوتر در بعضی مکان‌هایی که برای اوقات فراغت دانش‌آموزان در شهرها و روستاها برنامه‌ریزی می‌شود، اظهار کرد: تلاش کردیم با انتقال مفاهیم علمی به صورت عملی بازده بیشتری در یادگیری پیش‌رو داشته باشیم

وی افزود: دانش‌آموزان با این روش آموزشی ارتباط راحت‌تری با علوم صنعتی برقرار می‌کنند و آن را می‌فهمند و با سرمایه‌گذاری در این زمینه در زمان کمتری به نتیجه می‌رسیم اگر در مدارس کارگاه علوم و کار و فناوری با ساخت مفاهیم درسی مجهز می‌شد دانش آموزان به درس علاقه بیشتری نشان می‌دادند و با کسب  مهارت از مدرسه خارج می‌شدند.

رئیس کمیته بازی‌های الکترونیکی شهرستان اصفهان تصریح کرد: در شهرستان اصفهان خانواده‌ها به آموزش رباتیک بچه‌هایشان علاقه‌مند هستند اما در برخی شهرها و روستاهای شهرستان اصفهان مکان مناسبی برای برگزاری کلاس‌ها وجود ندارد این در حالی است که اگر هر مدرسه کارگاه کوچکی هم در این زمینه داشته باشد دانش‌آموزان زیادی می‌توانند از آن استفاده کنند.

مالکی خاطرنشان کرد: با توجه به این که امکانات تفریحی در شهرهای کوچک کمتر وجود دارد اگر مسؤولان در خرید وسایل رباتیک هزینه می‌کردند دانش‌آموزان می‌توانستند ساعاتی را با ساخت وسایل اطراف خود به صورت واقعی به تفریح بپردازند به طوری که در بعضی جشنواره‌هایی که به صورت تفریحی برای دانش‌آموزان برگزار می‌کنیم ساعاتی با ساخت ماشین ساده با خانواده خود و برگزاری مسابقه بین آن‌ها فرصتی را ایجاد می‌کنیم تا لحظاتی از کار خود لذت ببرند و برایشان هیجان‌انگیز باشد در این میان به علم و دانش هم علاقمند می‌شوند.

وی در ادامه گفت: قطعا توجه به علم و فناوری در سنین کم‌تر باعث شود در آینده‌ای نزدیک به هدف والای ایجاد جامعه‌ای توسعه‌یافته و خودکفا  نزدیک شویم.

رئیس کمیته بازی‌های الکترونیکی شهرستان اصفهان با اشاره به کمبود امکانات، بیان کرد: حتی بعضی شهر‌ها مکان مناسبی برای برگزاری کلاس‌های اوقات فراغت دانش‌آموزان ندارد که دانش‌آموزان بتوانند ساعتی جمع شوند، آزمایش کنند و علوم روز را تجربه کنند.
وی اذعان کرد: باید کارگاهی مناسب برای دانش‌آموزان برنامه‌ریزی کرد که ساعاتی را با آزمایش علوم تجربی و فیزیک سپری کنند و در یک فضای تفریحی مسابقه بدهند و علوم روز را کسب کنند.

مالکی با اشاره به پتانسیل بسیار بالای شهرستان اصفهان در المپیاد ربات‌های آموزشی عنوان کرد: دانش‌آموزان با استعدادی داریم که تلاش می‌کنند برای المپیاد پیش رو آماده شوند اما بعضی خانواده‌ها توانایی پرداخت هزینه شرکت در مسابقه را ندارند درصورتی که کسب رتبه در این زمینه افتخاری برای هر شهر و بخش است.

وی در پایان عنوان کرد: انتظار می‌رود افرادی که می‌خواهند در زمینه علم و دانش سرمایه‌گذاری کنند پروژه‌های دانش‌آموزان را ببینند و باهدفی خیرخواهانه بخشی از هزینه  دانش‌آموزان را به عنوان اسپانسر به عهده بگیرند تا به هدف جامعه‌ای خودکفا در آینده‌ای نزدیک برسیم.

 

انتهای پیام/م

 

تأثیر استفاده از علم رباتیک در آینده کودکان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.