هشتمین دوره مسابقات رباتیک در نایین در پژوهش سرای دکتر غلامحسین مصاحب این شهرستان برگزار شد.

فاطمه مفیدی مسئول برگزاری مسابقات رباتیک در گفتگوی اختصاصی با  خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، گفت : هشتمین دوره مسابقات رباتیک شهری نایین با حضور 25 نفر از دانش آموزان و دانش پژوهان در پژوهش سرای مصاحب این شهرستان برگزار شد.

وی افزود : دانش آموزان در رده های سنی 4 تا 16 سال در این مسابقات حضور داشتند که پس از گذراندن کلاس های آموزشی در تابستان جاری جهت راهیابی به مسابقات کشوری با هم به رقابت پرداختند.

مسئول برگزاری مسابقات رباتیک در نایین رشد خلاقیت ، یادگیری برد و باخت و کسب تجربه را مهمترین هدف این مسابقات دانست که والدین می توانند استعدادهای فرزندان خود را کشف کنند چرا که امروز با وجود رشته رباتیک می توانند آینده خوبی برای آنها رقم بزنند.

مفیدی با اشاره به نحوه مسابقات اظهار نمود : مسابقات رباتیک در سه گروه ربات رالی ، جنگو و مسیریاب برگزار شد که تمام مسیر بایستی ربات ها پس ازعبور از پیچ و خم ها و موانع به خط پایان برسند و هر رباتی که زمان کوتاهتری را طی کند برنده مسابقه خواهد بود.

وی همچنین در خصوص نحوه گروه جنگجو گفت : در این مرحله دانش پژوهان در یک محیط دایره ای شکل با قطر 180 طی 3 دقیقه زمان بایستی ربات حریفشان را از زمین دایره ای شکل خارج کنند یا اینکه ربات را طوری واژگون کنند که قادر به حرکت نباشد.

مسئول برگزاری مسابقات رباتیک در نایین افزود : با استفاده از قطعات اصلی ، گیربکس ، چرخ ، آرمیچر، سازه های پلاستیکی و فلزی ، منبع تغذیه 12 ولت دانش پژوهان طی دوره های مختلف قادر به ساخت ربات خواهند بود.
در پایان این مسابقات ، به سه نفر از دانش آموزانی که مقام اول تا سوم را کسب کرده بودند با اهدای جوایزی تجلیل شد و این دانش آموزان به مسابقات کشوری که در شهریور ماه برگزار می شود راه یافتند.

انتهای پیام/م

برگزاری هشتمین دوره مسابقات رباتیک در نایین

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.