سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از بالا بودن نرخ بیکاری در استان از متوسط کشوری خبر داد.

نرخ بیکاری در خوزستان بالاتر از متوسط کشوریبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، انوشیروان محسنی پندپی، سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ظهر در شورای اشتغال خوزستان که امروز برگزار شد، با بیان اینکه 220 هزار بیکار در این استان وجود دارد بیان داشت: متوسط بیکاری آن 14/3 و از متوسط کشوری بالاتر است.

وی به ضعف‌های موجود در طرح‌های اشتغالزایی اشاره و تصریح کرد: طرح اشتغال فراگیر به دلیل نرخ بالای سود هنوز وارد تحرک و فعالی جدی نشده است و طرح کارورزی نیز دارای ضعف‌هایی است که به بازنگری نیاز دارد.

محسنی پندپی با بیان اینکه در طرح اشتغال روستایی سهم استان خوزستان 340 میلیارد تومان بوده اذعان داشت: نیمی از این میزان پرداخت شده و عملکرد مطلوبی در این زمینه در استان وجود داشته است.

سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، خوزستان را استانی ویژه با شرایط خاص دانست و اظهار کرد: اقتصاد خوزستان در هر 4 بخش کشاورزی، صنعت، نفت و خدمات فعال است و برنامه داریم ضمن بازنگری در برخی طرح‌های اشتغالزایی، 30 هزار شغل جدی در سال جاری در خوزستان ایجاد گردد.

این مقام مسئول بر ضرورت اشتغالزایی و توجه ویژه‌تر به خوزستان تأکید کرد و افزود: وظیفه داریم زمینه ماندگاری مردم خوزستان در استان خود را فراهم کرده و از مهاجرت جلوگیری نماییم.

وی بیان کرد: از این موضوع نباید غفلت کنیم که از اشتغال موجود، بیکاری اجباری حاصل نشود، زیرا آثار روحی و روانی بسیاری دارد؛ برای حفظ مشاغل موجود 2 هزار میلیارد تومان از دولت و صندوق بیمه بیکاری تأمین شده و ستادی نیز جهت حمایت از بنگاه‌ها و کارگاه‌های اقتصادی ایجاد شده است.

انتهای پیام/گ

افزایش بیکاری در خوزستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.