رییس اداره حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری فارس گفت: بیکار شدگان فارس امسال ۹۳ میلیارد تومان مقرری گرفتند.

پرداخت ۹۳ میلیارد تومان به مقرری بگیران بیکاری در فارسبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ نادر عزمی رییس اداره حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری فارس گفت: تعداد مقرری بگیران بیمه بیکاری در فارس ۵ و چهاردهم درصد رشد داشته است.

وی افزود: تعداد کل مقرری بگیران بیمه بیکاری فارس در ۶ ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل ۵ و چهار دهم درصد افزایش یافته و از ۱۰ هزار و ۶۷۲ نفر به ۱۱ هزار و ۲۴۹ نفر رسیده است.

 عزمی، در خصوص رقم پرداختی مقرری بیمه بیکاری به بیکار شده‌ها تصریح کرد: این میزان بسته به میزان پرداختی حق بیمه در ۳ ماهه آخر منتهی به دوره بیکاری متفاوت است و حداقل آن یک میلیون و ۱۳۰ هزار تومان در هر ماه است و بیشترین رقم نیز ۴ میلیون و ۲۰ هزار تومان در استان فارس پرداخت شده که البته تعداد این افراد اندک است.

عزمی خاطر نشان کرد: عمده بیکار شده‌های فارس معادل همان حداقل دستمزد یعنی یک میلیون و ۱۳۰ هزار تومان در هر ماه دریافت می‌کنند.

رییس اداره حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری استان فارس بیان کرد: میانگین پرداختی مستمری بیمه بیکاری در فارس یک میلیون و ۳۸۰ هزار تومان است که با احتساب مقرری بگیران ۱۱ هزار و ۲۴۹ نفری، در ۶ ماهه امسال بالغ بر ۹۳ میلیارد تومان مقرری بیمه بیکاری در فارس پرداخت شد.

عزمی با بیان این که ۴۶ درصد از مقرری بگیران ساکن شیراز هستند افزود: مشکلات و مسائل اقتصادی به همراه رویکرد حمایتی و افزایش حداکثری دامنه شمول بیمه بیکاری توسط مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی فارس و هماهنگی به وجود آمده با اداره کل تامین اجتماعی، باعث این رشد شده است.

وی بیان کرد: در ۵ ماهه نخست امسال مقرری ۳۴۱۹ نفر بنا به دلایل مختلف از جمله اتمام مدت دریافت مقرری و یا اشتغال مجدد قطع و مقرری ۴۲۷۵ نفر جدید برقرار شد.

رییس اداره حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری استان فارس با اشاره به معرفی ۶۹۷ نفر از مقرری بگیران به مراکز فنی و حرفه‌ای سراسر استان جهت آموزش و ارتقا مهارت افزود: با برنامه ریزی‌های به عمل آمده و شناسایی ظرفیت‌های خالی شغلی برای ۱۵۸ نفر از مقرری بگیران اشتغال مجدد برقرار و دوباره به چرخه فعالیت اقتصادی بازگشتند.

عزمی در خصوص پروسه برقراری مقرری بیمه بیکاری گفت: با توجه به واگذاری بخشی از امور غیر حاکمیتی بیمه بیکاری به کاریابی‌های خصوصی و افزایش طول دوره زمانی رسیدگی به پرونده‌ها مقرر شد به محض تکمیل پرونده متقاضیان بیمه بیکاری و ارجاع آن به ادارات تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان‌ها به فوریت و حداکثر ظرف مدت ۴۸ ساعت پرونده‌ها در کمیته‌های دو جانبه مشترک بین ادارات تعاون، کار و رفاه اجتماعی و شعب تامین اجتماعی طرح و تعیین تکلیف شود.
انتهای پیام/ر

رشد ۵ و چهاردهم درصدی تعداد مقرری بگیران بیمه بیکاری در فارس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار