فرمانده انتظامی عنبرآباد با اشاره به برگزاری نمایشگاه عفاف و حجاب در سطح مساجد این شهرستان گفت: اقدامات فرهنگی آموزشی در پیشگیری از جرائم موثر هستند.

اقدامات فرهنگی آموزشی در پیشگیری از جرائم موثر هستندبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ؛ سرهنگ محمود بیدشکی، فرمانده انتظامی عنبر آباد گفت: براي مقابله با هجمه‌های فرهنگی دشمنان مي‌توان از طريق اقدامات فرهنگی و آموزشی سد محکمي براي نفوذ دشمن ايجاد کرد.

وي افزود: در اين راستا يك بسته نمایشگاهي با موضوع عفاف و حجاب با رویکرد فرهنگ سازي و نهادينه كردن الگوهاي مناسب رفتاري و تقويت آموزه هاي ديني در سطح مساجد اين شهرستان به نمايش در آمده است.

سرهنگ بیدشکی عفاف و حجاب را لازم و ملزوم يکديگر دانست و بیان کرد: حجاب فرهنگي است که براي تحقق مصالح مبتني بر اخلاق در جهان کنوني به آن نيازمنديم.

وي با تاکيد بر همسوسازي برنامه‌ها و اجراي طرح‌هاي مشترک سازمان‌ها و نهادها در نهادينه سازي فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه تصریح کرد: حوزه عفاف و حجاب از مهمترين ماموريت هاي حوزه فرهنگي و اجتماعي نيروي انتظامي بوده و نياز است همه سازمان‌ها و نهادهاي متولي فرهنگ در اين زمينه با پليس همکاري کنند.

سرهنگ بیدشکی با بيان اينکه نيروي انتظامي در حوزه حجاب و عفاف يك سري كار فرهنگي را در دستور كار قرار داده، افزود: شايد كار در حوزه هاي فرهنگي تکليف قانوني نداشته باشد اما يک تکليف شرعي است و بايد در اين خصوص نيز اقدامات فراگيري صورت گيرد.

فرمانده انتظامی عنبرآباد در پایان با اشاره به ضرورت اشاعه و تعميق حجاب و عفاف در جامعه، برپایی جلسات آموزشي و نمایشگاه در سطح مساجد را گامی مفید و موثر در کاهش ناهنجاري هاي فردي و اجتماعي به ویژه در بين خانواده ها دانست.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار