رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: همکاری ایران با وایپو نشان دهنده جدیت ما در حفظ حقوق مربوط به علائم تجاری و اختراعات است.

به گزارشگروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ احمد تویسرکانی رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در دیدار با سورنسن مدیر کل ثبت اختراعات و علائم تجاری دانمارک و هیات همراه در خصوص ارتقای زمینه‌های همکاری و انتقال تجربیات گفتگو کردند.

تویسرکانی رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با اشاره به سابقه دوستی بین کشور ایران و دانمارک گفت: می‌توانیم این دوستی را در حوزه مالکیت معنوی عمیق‌تر کنیم، زیرا بخش عمده سرمایه هر کشور مالکیت‌های فکری بوده و آثار فعالیت‌های ما می‌تواند در حوزه اقتصادی تاثیرگذار باشد.

وی گفت: ایران کشوری پهناور، با تنوع آب و هوایی و با ظرفیت‌های بسیار بالا در خصوص تجارت، کشاورزی، اختراع، فعالیت‌های صنعتی و معادن است که می‌تواند مکان مناسبی برای سرمایه‌گذاری خارجی باشد.

تویسرکانی با اشاره به تحصیل بیش از 5 میلیون دانشجو در دانشگاه‌های کشور گفت: کشور ایران با چنین ظرفیتی در حال رشد و توسعه است که البته دشمنان از این موضوع خوشحال نیستند.

وی افزود: سازمان ثبت اسناد و املاک کشور وابسته به قوه قضاییه است و علاوه بر ثبت رسمی مالکیت‌های اراضی و املاک وظایف دیگری نظیر، ثبت شرکت‌ها و موسسات، ثبت اختراعات و علائم تجاری، مدیریت دفاتر اسناد رسمی را نیز برعهده دارد.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با تاکید بر اینکه ایران مصمم و متعهد است تا امنیت سرمایه گذاری شرکت‌های خارجی را فراهم کند و حقوق این سرمایه گذاران را رعایت کند، گفت: توسعه فعالیت سازمان ثبت با سازمان جهانی مالکیت معنوی (وایپو) نشان‌دهنده جدی بودن ما در حفظ حقوق مربوط به علائم تجاری، طرح‌های صنعتی و اختراعات است.

وی گفت: امضاء تفاهم نامه بین دو کشور در خصوص مالکیت معنوی و تبادل نظر و تجربیات و برگزاری دوره‌های آموزشی و کارگاه‌های عملی می‌تواند آثار بسیار خوبی برای دو کشور در زمینه ارتقای وضعیت موجود داشته باشد.

تویسرکانی با اشاره به این موضوع که حضور صاحبان سرمایه در برخی از کارگاه‌های آموزشی می‌تواند در افزایش اطمینان آنان در سرمایه گذاری کمک کند، گفت: اطلاع رسانی صحیح به بخش خصوصی می‌تواند به تجار و صاحبان شرکت‌ها در خصوص سرمایه گذاری اطمینان دهد تا مشارکت بهتری در راستای توسعه اقتصادی داشته باشند.

وی افزود: با توجه به اینکه مرجع ثبت شرکت‌ها در کشور ایران، سازمان ثبت اسناد و املاک است و می‌توانیم در زمینه ثبت شرکت خارجی همکاری خوبی داشته باشیم.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: با توجه به امضاء تفاهم نامه بین مرکز مالکیت معنوی ایران و اداره کل ثبت اختراعات و علائم تجاری دانمارک انگیزه خوبی در خصوص سرمایه گذاری اقتصادی وجود دارد که به طور مشخص در صنعت داروسازی مشهود است.

سورنسن مدیر کل ثبت اختراعات و علائم تجاری دانمارک ضمن ابراز خرسندی از همکاری موثر بین دو کشور در خصوص مالکیت معنوی، امضاء تفاهم نامه و اجرایی شدن رسمی آن از روز گذشته در سفارت دانمارک گفت: با همکاری بسیار خوب مرکز مالکیت صنعتی ایران تا الان این پروژه نتایج خوبی داشته و این جای بسیار خوشحالی دارد و امید واریم برای سه سال آینده این همکاری خوب ادامه داشته باشد.

وی با اشاره به این موضوع که تا قبل از عید نوروز ۲۱ هیات دانمارکی در چهارچوب تفاهم نامه امضاء شده به ایران می‌آیند، گفت: خبر دارم بسیاری از شرکت‌های دانمارکی از امضاء این تفاهم‌نامه خوشحال هستند، مخصوصا شرکت داروسازی دانمارک که در ایران در حال احداث یک شرکت داروسازی است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار