کارشناس تجویز و مصرف منطقی دارو، داروخانه‌ها را تنها منبع عرضه انواع مکمل ها‌ی سالم بیان کرد.

داروخانه ها، تنها مکان عرضه مکمل ها‌ی سالمبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان،‌ دکتر مجید حنیفه کارشناس تجویز و مصرف منطقی دارو، مکمل‌ها راکامل کننده رژیم غذایی عنوان کرد و افزود: این داروشامل ویتامین، دارو‌های گیاهی و پروتئین هستند که در ارتقا و بهیود عملکرد سیستم بدن نقش داشته و نباید از آنه به عنوان جایگزین مواد غذایی استفاده کرد.

 وی با اشاره به اینکه مکمل‌ها باید خوردنی باشند نه تزریقی گفت: هرآنچه از این اقلام به صورت تزریقی دریافت شود مکمل نیست و به عنوان دارو محسوب می‌شود.

 دکتر حنیفه تقویت سیستم ایمنی، کمک به اصلاح کمبود ها‌ی تغذیه ای، کاهش سوء آلاینده‌ها و برطرف کردن نیاز به بعضی ویتامین‌ها را از موارد مصرف منطقی مکمل‌ها برشمرد.

 وی توجه به مقدار مصرف و مقدار تکمیلی توصیه شده مکمل‌ها را ضروری دانست و افزود: هرکدم از مکمل‌ها در صورت مصرف خود سرانه، بدون تجویز پزشک و مصرف بیش از حد عوارض سمی را به همراه خواهد داشت.

کارشناس تجویز و مصرف منطقی دارو با تاکید بر پرهیز از خرید و مصرف مکمل‌ها در روز‌های ابتدایی ورزش کردن گفت: تامین نیاز‌های تغذیه‌ای نوجوانان و جوانان آن‌ها را از مصرف این اقلام بی نیاز خواهد کرد.

دکتر حنیفه با بیان اینکه ممکن است برخی تلاش کنند با تبلیغات سوء نوجوانان و جوانان را مجبور به خرید مکمل‌ها کنند تاکید کرد: خرید و مصرف دارو‌ها را با مشورت پزشک و از داروخانه‌ها تهیه کنید.

وی افزود: کودکان و نوجوانان رشته‌های ورزشی ژیمناستیک، کشتی و دیگر ورزش‌ها که تاکید بر حفظ وزن دارند باید از طریق پزشک این مکمل‌ها را دریافت کنند.

انتهای پیام/ص. ف

مکمل‌های غذایی سالم را از داروخانه‌ها بخرید

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.