رئیس سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی گفت: تا کنون ۵۷۸ هزار و ۱۰۰ تن گندم مازداد بر نیاز و ۲۵ هزار و ۹۲۷ تن بذر مصرفی کشاورزی از گندم کاران استان خریداری شده است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛  فتحی رئیس سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی با اعلام اینکه بیش از نیمی از بهای گندم خریداری شده به کشاورزان پرداخت شده است، اظهارامیدواری کرد و گفت: تا پایان شهریور مابقی ارزش ریالی گندم خریداری شده به گندمکاران زحمتکش پرداخت شود.

وی با اشاره به اینکه روند خرید گندم تا پایان شهریور ماه ادامه خواهد داشت، گفت: پیش بینی می‌شود ۵ درصد گندم تولیدی استان هنوز تحویل مراکز خرید نشده باشد.

وی با بیان اینکه شرایط فعلی کشور می‌طلبد که با همتی مضاعف و تلاش شبانه روزی در راستای تامین امنیت غذایی اقدام و اقدامات دشمنان نظام را خنثی کنیم، افزود: کشور در شرایط مقابله اقتصادی با دشمنان نظام اسلامی است و نقش دستگاه کشاورزی در این کارزار، ویژه و بسیار مهم است، زیرا تامین امنیت اقتصادی بر دوش ماست.

وی گفت: در شرایط فعلی کشور همه ما وظیفه داریم با شرایط سهل زمینه تولید و اشتغال را برای بخش کشاورزی فراهم کنیم.

فتحی ادامه داد: تمام مدیران جهادکشاورزی در استان و شهرستان‌ها در تامین نهاده‌های کشاورزی کود، بذر و سموم کاشت پائیزه بیش از پیش همت کنند.

در سال زراعی جاری ۷۲ هزار هکتار گندم آبی و ۳۶۰ هزار هکتار گندم دیم در استان آذربایجان شرقی کشت شده است و تولید ۸۰۰ هزار تن گندم انتظار می‌رود. 

 

انتهای پیام/ش

پیش بینی تولید ۸۰۰ هزار تن گندم درآذربایجان شرقی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.