مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی گفت:باید اقرار کنیم که تعداد متن های شایسته ای که بشود از آن فیلم نامه های ارزشمندی خارج کرد، زیاد نیست، تلاش ما این است که به تقویت متن و فیلمنامه در حوزه سینمای کودک و نوجوان بپردازیم.

علیرضا تابش در گفت وگو با  خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،پیرامون راهکارهای ارتقای وضعیت سینمای کودک در ایران اظهار داشت: یک شورای تخصصی در بنیاد سینمای فارابی تشکیل شده که در یک سال گذشته در حوزه فیلمنامه کودک و نوجوان توانسته از 15 فیلم کودک ونوجوان حمایت کند و کارشناسان آثار را بررسی می کنند.

وی افزود: نسل کودک و نوجوان ایران، نسلی است که دائما همراه با رشد تکنولوژی های تصویری و ایننترنتی است و سلایق آن رشد می کند و مخاطب امروز سینمای کودک نسبت به دیروز متفاوت هستند و برنامه ریزی های در شورای بنیاد فارابی متناسب با این تغییرات و تحولات است.

مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی با بیان اینکه در حوزه سینمای کودک استعدادهای خیلی ارزشمندی وجود دارد، گفت: باید اقرار کنیم که تعداد متن های شایسته ای که بشود از آن فیلم نامه های ارزشمندی خارج کرد، زیاد نیست، تلاش ما این است که به تقویت متن و فیلمنامه در حوزه سینمای کودک و نوجوان بپردازیم.

وی با بیان اینکه برگزاری کارگاه آموزشی در راستای ارتقای سطح فیلمنامه نویسان تلاش هایی است که برای پیشرفت سینمای کودک و نوجوان باید انجام شود، تصریح کرد: حمایت از تولید در عرصه سینمای کودک و نوجوان و برگزاری جشنواره فیلم نیازمند معرفی این فیلم ها به جامعه کودک و نوجوان و همت دستگاه های مسئول برای نمایش این فیلم  ها در سینماها است.

تابش با بیان اینکه همه باید دست به دست هم دهند که شرایط دیده شدن و نمایش فیلم ها برای کودکان و خانواده های فراهم کنند، خاطرنشان کرد: مشکل سینمای کودک و نوجوان ما فقط تولید و جشنواره نیست بلکه باید همه تلاش کنند که این فیلم ها به اکران در سطح کشور برسند.

 

انتهای پیام/م

اظهار نظرمدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی درباره سینمای کودک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار