آیین اختتامیه یازدهمین جشنواره موسیقی محلی مناطق زاگرس نشین کشور در بروجن برگزار شد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ عصر امروز چهارشنبه ۱۳ شهریور ۹۷، آیین اختتامیه یازدهمین جشنواره موسیقی محلی مناطق زاگرس نشین کشور با حضور علی اصغر کاراندیش معاون توسعه مدیریت و منابع وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و جمعی از مسئولان استانی و محلی و معرفی برگزیدگان، در بروجن برگزار شد.

در بخش سازهای بادی، مهدی بهرامی از چهارمحال و بختیاری و علی اصغر براتی از اصفهان مشترکاً رتبه اول، علی ریاضی از بوشهر و محمد رشیدی از فارس رتبه های دوم و سوم را از آن خود کردند.

در بخش سازهای مضرابی هم فقط جلال یاری از کرمانشاه مورد تقدیر قرار گرفت.

هیئت داوران در بخش سازهای کششی رتبه اول را به هیچ کدام از شرکت کنندگان اختصاص ندادند و حسن پنهانی از لرستان و محمد اطهری مشترکاً مقام های دوم را کسب کردند.

در بخش سازهای کوبه ای هم محمد مرادی از کردستان برگزیده شد.

همچنین در بخش مقام خوانی، ابوالفتح رحیمی دورکی و حمید فرجی از چهارمحال و بختیاری به عنوان برگزیده معرفی شدند.

در بخش گروه نوازی نیز رتبه اول و تندیس جشنواره به صورت مشترک به گروه «میرملاس» به سرپرستی امین آزادی فر از لرستان و گروه «حیرمان» به سرپرستی بابک جهانبین از چهارمحال و بختیاری تعلق گرفت.

گروه «روچیار» به سرپرستی سعید صفری از کرمانشاه و گروه «ارغنون» به سرپرستی یدالله پروا از کردستان هم مشترکاً رتبه دوم و گروه «گلاریس» به سرپرستی الهام یزدانی پور و گروه «شاهو دالاهو» به سرپرستی فرخ یادگاری از کرمانشاه رتبه سوم این بخش را از آن خود کردند.

گفتنی است؛ ۴۲ اثر از هنرمندان رشته موسیقی از آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اصفهان، ایلام، بوشهر، چهارمحال و بختیاری، خوزستان، زنجان، فارس، کردستان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویر احمد، لرستان، هرمزگان و همدان در این جشنواره به مدت دو روز با یکدیگر رقابت کردند.

۱۰ دوره گذشته جشنواره موسیقی محلی مناطق زاگرس نشین کشور نیز با هدف معرفی ظرفیت‌های موسیقیایی مناطق و اقوام ایرانی و حفظ هنر اصیل و معرفی موسیقی مقامی منطبق با فرهنگ ایرانی اسلامی به میزبانی بروجن برگزار شد.

بروجن، از شهرستان‌های ۹ گانه چهارمحال و بختیاری می‌باشد که مرکز آن (شهر بروجن) در فاصله ۶۲ کیلومتری شهرکرد مرکز استان قرار دارد.

انتهای پیام/خ

جشنواره موسیقی مناطق زاگرس نشین

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار