۴۰ اثر به مرحله نهایی دهمین جشنواره شاهنامه خوانی و نقالی مناطق زاگرس نشین راه یافت.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ علیرحم شیخی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان لردگان از راهیابی ۴۰ اثراز شاهنامه خوانان برتر کشور به دهمین جشنواره شاهنامه خوانی و نقالی مناطق زاگرس نشین ایران خبر داد.

وی افزود: بیش از ۱۲۰ اثر آثار خود را به دبیرخانه این جشنواره ارسال کردند که از این تعداد، ۴۰ اثر به مرحله نهایی راه یافتند.

شیخی ادامه  داد: مرحله نهایی دهمین جشنواره شاهنامه خوانی و نقالی مناطق زاگرس نشین کشور در روز‌های چهارشنبه و پنج شنبه  ۲۲ و ۲۳ شهریورماه جاری و با حضور هنرمندانی از استان‌های آذربایجان غربی، اصفهان، ایلام، بوشهر، خوزستان، کردستان، کرمان، کرمانشاه، لرستان، همدان، هرمزگان، کهگیلویه و بویر احمد و چهارمحال و بختیاری به میزبانی لردگان برگزار می‌شود.

وی، حفظ ادبیات فارسی و هنر اصیل شاهنامه خوانی و نقالی و معرفی آن به نسل جوان، منطبق با فرهنگ ایرانی اسلامی را مهم ترین هدف این جشنواره عنوان کرد.

شاهنامه خوانی، خواندن اشعار شاهنامه فردوسی به آواز مخصوص است که قصه‌گو با استفاده از لحن خود، داستان را بیان می کند و گاهی نیز از برخی حرکات برای رساندن معنی کمک می گیرد.

لردگان از شهرستان‌های ۹ گانه چهارمحال و بختیاری می‌باشد که مرکز آن (شهر لردگان) در فاصله ۱۶۰ کیلومتری شهرکرد مرکز استان قرار دارد.

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار