علیرضا اورنگی گفت: مقرر شده که در تمامی استان‌ها نقاطی به عنوان شهرک‌های گردشگری تعیین شود تا نیاز‌های مردم را تامین کرده و از تغییر کاربری سایر اراضی جلوگیری شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، محمدجواد فدائی سرپرست استانداری کرمان  در دیدار با رئیس سازمان امور اراضی کشور گفت: برای تعیین تکلیف اراضی کشاورزی متصرفی در حالی که مجوز چاه آب به آنهاداده شده است، باید اصول را که مشخص شود، روند اجرایی به شکلی آسان دنبال خواهد شد.

وی اظهارکرد: لازم است در جلسه‌ای با حضور معاون اول ریاست جمهوری، رئیس سازمان بازرسی کشور، وزیر اطلاعات و مدیران مربوطه استان کرمان، موضوع تعیین تکلیف اراضی متصرفی در استان کرمان مورد بررسی قرار گیرد.

وی یادآور شد: موضوع تعیین تکلیف اراضی کشاورزی در سه سال اخیر مطرح بوده و مشکلاتی را برای کشاورزان ایجاد کرده و این افراد نمی‌توانند از تسهیلات مربوطه و سیستم‌های آبیاری تحت فشار استفاده کنند.

سرپرست استانداری کرمان بر توسعه کشت‌های گلخانه‌ای نیز تاکید و بیان کرد: در این راستا پیگیری‌های خوبی انجام شده است و درباره راه اندازی گلخانه ۷۵۰ هکتاری نیز موارد مطروحه به وزیر کشور منعکس شده و پس از جمع بندی در قالب یک نامه، احتمالا در شورای عالی امنیت ملی مورد رسیدگی قرار می‌گیرد.

وی بر پیگیری طرح گردشگری هنزاء نیز تاکید کرد و گفت: در جلسه‌ای با حضور معاون اول رئیس جمهوری این پروژه نیز مورد بررسی قرار می‌گیرد تا بر اساس قانون، زمینه جذب سرمایه گذاری در این منطقه نیز فراهم شود.

علیرضا اورنگی ،رئیس سازمان امور اراضی کشور نیز گفت: پیگیری‌ها برای تعیین تکلیف اراضی کشاورزی متصرفی در کشور و استان کرمان ادامه دارد و وزیر جهاد کشاورزی نیز این موضوع را با جدیت دنبال می‌کند.

علیرضا اورنگی افزود: به منظور اجرای این طرح در استان کرمان مقرر شده که نقشه UTM و کاداستر تمامی اراضی به صورت پایلوت در شهر رفسنجان تهیه شود و ضوابط تعیین تکلیف را می‌دهیم تا ظرف یک ماه آینده دنبال شود.

وی بیان کرد: تا پایان برنامه ششم توسعه کشور باید ۲۰ میلیون هکتار از اراضی تحت اجرای طرح کاداستر قرار گیرد و سالانه ۷۰ تا ۱۰۰ میلیارد تومان به این موضوع اختصاص می‌یابد.

وی تاکید کرد: یکی از راه‌های برون رفت دعاوی مردم با منابع طبیعی، اجرای ماده ۵۴ است و برای این موضوع کارگروه‌های استانی و شهرستانی تشکیل شده و برای آن شیوه نامه نیز تدوین شده است.

اورنگی یادآور شد: مقرر شده که در تمامی استان‌ها نقاطی به عنوان شهرک‌های گردشگری تعیین شود تا نیاز‌های مردم را تامین کرده و از تغییر کاربری سایر اراضی جلوگیری شود.

انتهای پیام/ی

تعیین تکلیف اراضی کشاورزی متصرفی نیاز به جسارت مدیریتی دارد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.