هیئت تجاری ازبکستان برای سرمایه گذاری در قزوین با بازرگانان و تولید کنندگان این استان دیدار کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از قزوین؛ مریم آری پونا نماینده استاندار ولایت نواحی ازبکستان در این نشست گفت: اصلاحات اقتصادی این کشور از امسال شروع شده است و در آن با وجود سختی‌ها موجود، شرایط خوبی را برای صاحبان واحد تولیدی ایجاد کرده است.

مریم آری پونا افزود: در این اصلاحات اقتصادی امکانات خوبی برای سرمایه گزاران بخش کشاورزی ایجاد شده که نگرفتن مالیات از سرمایه گذاران به مدت ۱۰ سال نمونه آن است.

وی اضافه کرد:همچنین در این اصلاحات اقتصادی برای افرادی که تا ده میلیون دلار سرمایه گذاری کنند به مدت ۳۰ سال مالیات گرفته نمی‌شود.

نماینده استاندار ولایت نواحی ازبکستان گفت: علاقمند هستیم تا با سرمایه گذاران ایرانی در بخش پرورش ماهی، گندم، صنعت و معدن و صنایع تبدیلی همکاری کنیم.

رئیس اتحادیه صادرات استان قزوین هم گفت: هم اکنون ۱۰۰ شرکت ایرانی در ازبکستان در بخش‌های نفت، بهداشت، صنایع تبدیلی و صنعت فعالیت می‌کنند.

بخشنده افزود: سال گذشته هیئت ایرانی در سفر یک هفته‌ای به ازبکستان، نشست‌های مشترکی را در زمینه گردشگری، ساختمان، صنعت و معدن و کشاورزی با مسئولان اقتصادی این کشور برگزار کرد و نتایج خوبی را به دست آورد.

کشور ازبکستان ۴۴۷ متر مربع مساحت و ۳۴ میلیون نفر جمعیت دارد.

انتهای پیام/

سفر بازرگانان ازبکستان به قزوین

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.