فرماندار تربت حیدریه گفت: بانوان نقش مؤثری درتربیت نسل‌های سالم، مقابله با تهاجم فرهنگی، پیشگیری از انحرافات اجتماعی و رشد اقتصاد خانواده را دارند.

بانوان نقش مؤثری در تربیت نسل‌های سالم دارندبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ؛ علی رستمی فرماندار تربت حیدریه در نشست اعضای مجمع مشورتی بانوان گفت:هدف ازبرگزاری نشست اعضای مجمع مشورتی بانوان، استفاده از تجارب، ارائه توانمندسازی وتوسعه فرهنک همکاری و روحیه مشارکت و تفکر جمعی درحوزه بانوان است.

وی ادامه داد: می توان با ارتقای توانمند سازی بانوان در حوزه اشتغال و مشارکت اجتماعی و تعامل سازنده آن‌ها در جهت کاهش وابستگی به بیگانگان درراستای حمایت از تولید داخلی به منظور دستیابی به خودکفایی باایجاد بستر توسعه و تعامل بیشتر پیشرفت کنیم.

فرماندار تربت حیدریه با تاکید بر ترویج فرهنگ کسب و کا ر و  فراگیری مهارت ها‌ی آموزشی درجهت رشد اقتصاد خانواده‌ها افزود:بانوان نقش مؤثری درتربیت نسل‌های سالم و مقابله با تهاجم فرهنگی و پیشگیری از انحرافات اجتماعی و رشد اقتصاد خانواده رادارند.
 
مرضیه دانایی پور رئیس مجمع مشورتی بانوان تربت حیدریه هم در این نشست گفت:حضور فعال بانوان و مشارکت اجتماعی آنان در تمامی حوزه‌ها موجب نشاط، خودباوری و ارتقاء آرامش و امنیت در خانواده وگامی درجهت ارتقای جایگاه زنان درجامعه می‌باشد.

وی افزود: ارائه تسهیلات اشتغالزائی درحوزه بانوان واجرای سایر طرح‌های دولتی، درحمایت از کسب و کار‌های خانگی و روستایی، با هدف بهبود وضعیت معیشت خانوار‌های محروم از اهداف مهم در پشتیبانی ازفعالیت‌ها و برنامه‌های اقتصادی، تکریم به حقوق بانوان وتامین امنیت شغلی برای آنان است.

رئیس مجمع مشورتی بانوان تربت حیدریه تصریح کرد: بانوان در راستای نهادینه کردن فرهنگ صرفه جوئی، کم کردن ومدیریت هزینه‌ها وساده زیستی ودرکمک به اقتصاد خانواده‌ها و انتقال آن به فرزندان و نسل‌های آینده نقش بسزایی دارند.

دانایی پور گفت: مقابله با آسیب‌های اجتماعی، ارتقای آگاهی و سطح سلامت روانی، جسمانی و اجتماعی خانواده ها، و توسعه مشارکت زنان وجوانان در امورات جامعه، باعث رشد و پیشرفت جامعه و مشارکت بیشتر این اقشاردر روند توسعه همه جانبه اجتماعی است.

وی افزود: افزایش نقش زنان در نظام تصمیم سازی و تصمیم گیری ایجاد زمینه بکار گیری زنان در حوزه‌های مدیریتی، ارتقای سرمایه اجتماعی زنان، ارتقای سلامت زنان، توانمند سازی حقوقی زنان و تلاش برای بازبینی قوانین مرتبط با زنان و خانواده را از اهداف مهم پارلمان دانست که باید دراین زمینه‌ها طرح‌های جامعی تهیه شود که قابلیت استانی شدن داشته باشد.

رئیس مجمع مشورتی بانوان تربت حیدریه گفت: طرح توانمند سازی زنان، معرفی بیماران اتیسم، معرفی کودکان نیازمند کاشت حلزون، معرفی خانواده‌های دومعلول، ثبت نام از واجدین شرایط درمسیر کسب وکار از جمله فعالیت‌های انجام شده در پارلمان است.

دانایی پور با انتقاد از عدم همکاری برخی دستگاه‌ها با پارلمان ، گفت: ۲ ماه قبل استانداری از ما اطلاعاتی در خصوص وضعیت بانوان شهرستان خواست که متاسفانه تهیه و تکمیل اطلاعات درخواستی تا این لحظه درگیر مسایل سیاسی و حاشیه‌ای شده است.

وی افزود: برای تهیه اطلاعات هپاتیت نوع c، اداره زندان‌های تربت حیدریه به ما اجازه ورود نمی‌دهد یا در مورد درخواست آمار دقیقی از طلاق یا بیماری‌ها، پاسخ مسوولان مربوطه آن است شاید کسی دوست نداشته باشد اطلاعاتش در جایی منتشر شود.

انتهای پیام //ز. ج
 

نشست اعضای مجمع مشورتی بانوان تربت حیدریه

برچسب ها: بانوان ، اشتغال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.