استاندار یزد گفت: در شرایط ویژه اقتصادی که امروز وجود دارد باید بخش خصوصی و بنگاه‌های اقتصادی را حمایت کرد تا شاهد رونق اقتصادی در استان باشیم.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد ؛ محمود زمانی قمی استاندار یزد در نشست ستادراهبری ومدیریت اقتصاد مقاومتی استان بر ضرورت حمایت دستگاه‌های دولتی از بنگاه‌های اقتصادی در شرایط ویژه اقتصادی تاکید کرد.

زمانی قمی در این نشست گفت: در شرایط ویژه اقتصادی که امروز وجود دارد باید بخش خصوصی و بنگاه‌های اقتصادی را حمایت کرد تا شاهد رونق اقتصادی در استان باشیم.

وی افزود:بخش عمده‌ی مشکلات امروز فشار‌های خارجی است و ما باید سیاست‌های چندگانه اقتصادمقاومتی را نیز مدنظر خود قرار دهیم و با تشکیل اتاق‌های فکر با حضور نخبگان هر صنعت فشار‌های اقتصادی را از دوش صنایع کم کنیم.

استاندار یزد گفت:دستگاه‌های دولتی نباید طوری عمل کنند که چرخ تولید بنگاه‌های اقتصادی بایستد بلکه باید با همفکری در کمیته بررسی ملاحظاتی را برای این صنایع در نظر بگیریم.

قابل اجرا نبودن زیرساخت‌های دولت در بنگاه‌های اقتصادی

شریف فر رئیس انجمن کاشی و سرامیک استان یزد با اشاره به برخی از مشکلات کاشی و سرامیک در استان گفت: متاسفانه در چندماهه اخیر نرخ تمام شده کاشی سه برابر افزایش پیدا کرده که به یک معضل اساسی تبدیل شده است.

شریف فر افزود :از دیگر مشکلات اساسی در زمینه صادرات هزینه‌ها و مشکلات گمرکی است که متاسفانه زیرساخت‌های دولت قابل اجرا در بنگاه‌های اقتصادی نیست و باید در زمینه اقتصاد شفاف سازی و سالم سازی شود و تمام تخلفات نیز حذف شود.

گفتنی است؛۵۰ درصد از تولیدات کاشی و سرامیک کشور از یزد تامین می‌شود که استان یزد زمینه ساز بیش از ۲۰درصد اشتغال صنعتی است که بیش از ۸۰در صد صادرات استان یزد به کاشی و سرامیک اختصاص یافته و این استان قطب صنعت کاشی و سرامیک در کشور است.

پانزدهمین جلسه ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی استان یزد با بررسی مشکلات و چالش‌های پیش روی حوزه کاشی و سرامیک استان در حوزه‌های تامین ارز، تسهیلات بانکی، صادرات و گمرک و بازسازی و نوسازی خطوط تولید و دسترسی به تکنولوژی روز دنیا با حضور صنعتگران بخش خصوصی برگزار شد.

انتهای پیام/ی

برچسب ها: اشتغال ، تسهیلات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار